עשרה ימים בלי אשראי ובלי טלפון: הניסוי החוויתי חוזר למסך

"מתחילים מאפס" חוזרת בעונה חדשה: ארבע משפחות שבחרו להיפרד מכל רכושן ולחיות בלי שום דבר במשך עשרה ימים, יאלצו להתמודד עם המחסור, לאלתר פתרונות יצירתיים ולצלוח את האתגר הקשה ביחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 13:26 כב בטבת התשפג

עשרה ימים בלי אשראי ובלי טלפון: הניסוי החוויתי חוזר למסך
מתוך "מתחילים מאפס", צילום: באדיבות - כאן 11

הסדרה המצליחה של כאן 11 חוזרת בעונה חדשה, והפעם עונת המשפחות. אחרי שבעונה הראשונה לתכנית שישה משתתפים נפרדו מכל חפציהם לשבועיים, בעונה הזאת אותו הדבר יקרה לארבע משפחות אמיצות. הסדרה היא בעצם ניסוי חווייתי שבוחן מדוע אנחנו צורכים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים באמת, עד כמה אנחנו משועבדים לחפצים שלנו, עד כמה הם מגדירים אותנו, ומי אנחנו בלעדיהם.

לוקחים את הכל

זה הולך כך: ביום הראשון של הניסוי מגיעה חברת הובלות, מרוקנת את בתיהן של המשפחות ומעבירה את כל רכושן לאחסון במכולות נעולות. הטלפונים, המסכים, הרהיטים, המלתחה, מוצרי הטיפוח והאיפור, כרטיסי האשראי, הכל. המשתתפים בניסוי מתחילים מאפס ועליהם להמשיך כרגיל בשגרת חייהם. פעם ביום הם יכולים לבחור, בהחלטה משותפת, להשיב לעצמם פריט אחד בלבד מחייהם הקודמים. אם הם זקוקים לחפצים או פריטים נוספים, עליהם לאלתר ולמצוא פתרונות יצירתיים, או לעבוד תמורתם בעבודות מזדמנות.

בין המשפחות שישתתפו בעונה החדשה נוכל למצוא את משפחת קופר, שמנהלת בית מוזיקלי, משפחת לוי, עם אב שסובל מפוסט טראומה, משפחת אלקיים, שגידלה כוכב רשת בינלאומי, ומשפחת גרוס-בצלאלי, המורכבת מבנות זוג מבוגרות. כל המשפחות יפרדו בפרק הראשון מכל חפציהן ורכושן, ויצטרכו ללמוד לחיות עם מחסור במשך עשרה ימים שלמים.

פרומו לעונה החדשה:

הסדרה תשודר החל מ- 22 בינואר, בימי ראשון ושלישי, אחרי אבירם כץ ב- כאן 11 ובכאן בוקס