בתאגיד הציעו לדרוקר 10 מיליון שקל לשנה | הליכוד: "בזבוז, שופר פוליטי"

"תאגיד השידור הישראלי" הציע לעיתונאי חדשות 13 ומגיש תכנית התחקירים "המקור", סכום גדול עבור מעבר ל"כאן" | בליכוד תקפו: "תוכנית תחקירים כביכול שלא הייתה מקבלת שבריר מהסכום הזה בשוק תקשורת חופשי אמיתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/21 20:58 כ בתשרי התשפב

בתאגיד הציעו לדרוקר 10 מיליון שקל לשנה | הליכוד: "בזבוז, שופר פוליטי"
רביב דרוקר. בקרוב בתאגיד?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"תאגיד השידור הישראלי" הציע סכום של עשרה מיליון שקלים לעיתונאי חדשות 13 ומגיש תכנית התחקירים "המקור", רביב דרוקר. ב"כאן" מאמינים כי עונתה הבאה של התוכנית תשודר אצלם. ביומיים האחרונים נערכה שיחה נוספת בין הצדדים ולאחריה העריכו בתאגיד כי הם לקראת חתימה על הסכם. כך פורסם היום (א') בוואלה.

בליכוד הגיבו לפרסום ותקפו: "ההצעה השערורייתית לרביב דרוקר מהתאגיד לקבל עשרה מיליון שקלים היא עוד דוגמא לבזבוז משווע של כספי ציבור שמתרחש בגוף הזה. מדובר על תוכנית תחקירים כביכול שהיא למעשה שופר פוליטי של השמאל ושלא הייתה מקבלת שבריר מהסכום הזה בשוק תקשורת חופשי אמיתי. כך עושים אנשי השמאל בתקשורת כדי להכניס את כספי המיסים לכיסם. בושה", לשון הודעת הליכוד.

ההסכם הנוכחי של דרוקר עם רשת 13 עומד לפוג בנובמבר הקרוב. הסכום שהוצע לדרוקר על ידי התאגיד, יעמוד על כ-400 אלף שקלים לתוכנית בודדת. לשם השוואה, בעונה הנוכחית הוא מקבל עבור הפקת תוכנית ממוצע של 235 אלף שקלים לכ-20 פרקים בעונה. בתאגיד מתכוונים לשדר מספר גדול יותר של תוכניות - עד 24 לשנה, כך שהסכום השנתי המוערך בהשקעה במצב כזה יעומד על כ-10-12 מיליון שקלים בשנה.

דרוקר משמש גם היום גם כפרשן הפוליטי של חדשות 13. על פי הפרסום בוואלה, על פי ההסכם המתגבש עם התאגיד, כל חברי מערכת התוכנית יעברו כולם עם דרוקר. בתאגיד מעוניינים כי כמו בחדשות 13, במקביל להגשת והפקת "המקור", דרוקר ישמש גם כפרשן בכיר בחטיבת החדשות של כאן 11.

מתאגיד השידור כאן נמסר בתגובה לוואלה: "אין חדש בגזרת דרוקר. דלת התאגיד תמיד פתוחה בפניו בתנאים ובמסגרת התקציב המתאימה לשידור הציבורי". מרשת 13 נמסר: "אנו לא מתייחסים להסכמים עם טאלנטים ובטח לא להסכמים של גופי שידור אחרים". רביב דרוקר בחר שלא להתייחס".


(המקור)