ביקורת טלוויזיה הסדרה החדשה "פגע וברח" לא מושלמת אבל עושה טוב לליאור רז

העסקים של הכוכב והיוצר של "פאודה" עם נטפליקס משתלמים עבורו ועשויים להפוך אותו לכוכב בינלאומי על אמת. הסדרה אמנם נראית כמו גרסה ישראלית לסרטי חטופה, אבל מלאה במתח ואקשן, ומתכתבת עם הסטנדרטים של היצירות האמריקאיות

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/08/21 10:42 ב באלול התשפא

הסדרה החדשה "פגע וברח" לא מושלמת אבל עושה טוב לליאור רז
עוד צעד חשוב בקריירה. ליאור רז ב"פגע וברח", צילום: נטפליקס

ליאור רז עלה הגל של נטפליקס והוא מנצל את ההזדמנות בשתי ידיים, מאז שמכר את "פאודה" לענקית הסטרימינג הפך להיות רכש של החברה. החיבור של רז ונטפליקס מסייעת לו להפוך לאט לאט לכוכב בינלאומי, אך עד עכשיו זה קורה בקצב מתון. כנראה בעולם עוד לא כולם יודעים מיהו ליאור רז אבל בעזרת נטפליקס עוד יגיע היום שבו גם בלוס אנג'לס הוא לא יוכל להסתובב בלי שיעצרו אותו כל רגע לסלפי. והסדרה החדשה שלו "פגע וברח" עושה צעד נוסף ואולי הכי משמעותי בכיוון הזה.

https://www.youtube.com/watch?v=rg-PqWDievM

עד עכשיו ליאור רז הסתפק בתפקידים לא גדולים במיוחד מאז החוזה שלו עם נטפליקס, אחד בתור הנבל בסרט "מחתרת השישה" אך הסרט בעיקר קיבל תגובות שליליות. סרט שני היה השתתפותו בסרט "מבצע פינאלה" היותר טוב, אך למרות ששיחק את איסר הראל כשאתה משחק עם בן קינגסלי ואוסקר אייזק בתפקידים ראשיים, מי ישים לב אליך. הסדרה החדשה שלו "פגע וברח" משנה את התמונה, הפעם ברור שהגיבור הוא ליאור רז והוא דואג שאף כוכב הוליוודי לא יגנוב לו את הפוקוס. הסדרה החדשה עלתה בכל רחבי העולם באותו הזמן, כשכל הפרקים עלו בבת אחת וזו בחריה מאוד נכונה עבורו. אם רז רוצה להגיע ליותר קהל עליו להיות נגיש לכולם ולא לתת לקהל להמתין פעם בשבוע לפרק נוסף, כי למעט ישראלים יהיו כאלה שהיו יכולים לפרוש בדרך ובינג' הוא כלי מצוין לגרום לקהל לצפות מהתחלה ועד הסוף בבת אחת.

רז הוא שגב אזולאי, מדריך טיולים מחוספס אב לילדה בת 10 ונשוי לרקדנית אמריקאית (שיותר מדי יפה עבורו) דניאל וקסלר. חייו של שגב יהפכו למטלטלים אחרי מותה הפתאומי של אשתו בתאונת פגע וברח, אך לא המוות הוא זה שיטלטל אותו אלא ההבנה שהתאונה כנראה הייתה מכוונת. שגב יוצא למסע בניו יורק לגלות מי אלה שעומדים מאחורי מות אשתו. כדי לצלוח את המשימה הוא נעזר בשירותי שני חבריו נעמי (סאנה ליית'ן המצוינת) ורון (גל תורן שוב בתפקיד עצמו) שנאמנים לו באופן עיוור. מנגד בשלט רחוק מסייעת לו בת דודתו טלי בהשלמת החקירה, וגם היא מראה לו נאמנות מוגזמת שתעלה לה הרבה מאוד. בדרך הוא יגלה שהוא נכנס לתסבוכת בינלאומית בין ישראל וארצות הברית או ליתר דיוק בין המוסד לסי.אי.איי.

הסדרה לא מושלמת, והיא בעיקר מזכירה גרסה ישראלית לסדרת סרטי חטופה, אבל ליאור רז בונה כאן סדרה עם קצב טוב ומתח. השימוש בתקציב מנטפליקס מנוצל בחוכמה, ויש סצנות אקשן ואפקטים ששם את הסדרה בסטנדרט של של שנות ה-20 של המאה הנוכחית. הסדרה שומרת על קצב גבוה, ובכך שומר על הצופה ערני לאורך 45 הדקות לכל פרק. גם אם מרגיש לכם שמופרך שמדריך טיולי עם עבר צבאי מספיק כדי להילחם בעשרות סוכנים חשאיים בכירים, לא תנתקו את עיניכם מהמסך בקלות כי זה פשוט מותח. על כל דבר הזוי שנראה בסדרה, רז דואג לתת לו משקל נגד ריאלי שיאזן. אם ביקרנו את הנאמנות העיוורת של חבריו של שגב הלא מובנת, מנגד כל אחד מהם ישלם מחיר כבד מאוד על הנאמנות הזו על שהגיעה ללא היגיון.

נקודה נוספת חיובית זה שליאור רז לא מפחד לשים את ישראל בגאון על המפה, וזה מתבטא בהרבה דברים מעבר לכך שהדמות הראשית היא ישראלית. בסדרה 80% מחברי הקאסט הם מטובי השחקנים הישראלים (כן, שוב ליאור אשכנזי ואביב אלוש), וצילומי לוקיישן יפים של ישראל שיגרמו לצופה הזר רצון לסגור כרטיס טיסה לחופשה הקרובה. הסדרה גם מגדילה את עוצמת הביון הישראלי, והוא מתואר כלפחות שווה לסי.אי.איי אם לא שתי דרגות מעליו. הדימוי של המוסד הופך אותו למסוכן שבארגוני הביון בעולם, אך כדי להפוך אותו אהוב בעיני הקהל האמריקאי הוא חייב להיות גם מרושע ואכזרי. יוצרי הסדרה יודעים שכיום כל דמות וכל מדינה שעולה למרקע צריכה להיות עגולה, אף אחד הוא לא רק טוב ולא רק רע, וכולם נתונים לביקורת. אז בקיצור מדובר בסדרה שתכתבת מצוין עם הסטנדרט הנוכחי, מעצימה את היצירה הישראלית וזו שעוד תהפוך את ליאור רז לכוכב בינלאומי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן