דמעות באולפן: כשגאולה אבן ראיינה את שירלי פינטו

חברת הכנסת החדשה של מפלגת ימינה התראיינה לתאגיד השידור לאחר נאום הבכורה שלה במליאת הכנסת, והמגישה לא הצליחה לעצור את הדמעות מהתרגשות: "כזו התרוממות רוח לראות אותך שם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/21 19:18 ד באב התשפא

דמעות באולפן: כשגאולה אבן ראיינה את שירלי פינטו
צילום: צילום מסך

חברת הכנסת החדשה של רשימת ימינה, שירלי פינטו, ריגשה אתמול את המליאה כאשר נשאה את נאום הבכורה שלה בשפת הסימנים הישראלית ובסיוע המתורגמנית שלה. 

היום, ההתרגשות הגיעה גם לאולפן של תאגיד השידור הציבורי. גאולה אבן, מגישת חדשות ותיקה ואשתו של שר המשפטים גדעון סער, לא הצליחה לעצור את הדמעות כאשר ראיינה את חברת הכנסת הטרייה. "אוף אני שוב בוכה. כבר ראיתי את הקטע הזה לפחות עשר פעמים ואני שוב בוכה כשאני רואה אותו. כי זאת כזו התרוממות רוח לראות אותך שם", אמרה אבן בהשתנקות, "אני תוהה האם גם התגובות של הציניים שמחאו כפיים הפתיעו אותך". 

"כשסיימתי לנאום כולם באו ופנו אלי ובשבילי זה היה רגע מכונן", סיפרה פינטו, "לצערי אנחנו חווים תקופה קשה, בשימוש בשפה קשה, התלהמות שמעולם לא הייתה בכנסת. הרגע הזה נתן לי תקווה שאפשר לקבל כנסת יותר מכיל למרות המחלוקות השונות". 

השתיים עוד הוסיפו לדבר על המשמעות של שפת הסימנים הישראלית עבור פינטו, שהיא חירשת מלידה.  "בשבילי זו שפת אם, כמו עברית", היא הסבירה, "שס"י זו שפת הסימנים שלי עם קהילה והיסטוריה משלה, הנגזרת מהתרבות של המדינה. אני בת להורים חירשים, והשפה זה חלק ממה שמגדיר אותי". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן