"הלילה הארוך ביותר": הפיגוע במשגב-עם בסדרה חדשה

סדרת דוקו-דרמה חדשה מבית כאן 11, מביאה את סיפורם של בני הערובה, חברי הקיבוץ, והחיילים המחלצים מהפיגוע הזכור מבית הילדים במשגב עם. בין השחקנים: אפרת בוימולד, שירה קצנבלוגן, זוהר ליבה, שאדי מרי ויעקב זדה-דניאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/21 13:10 יד באייר התשפא

"הלילה הארוך ביותר": הפיגוע במשגב-עם בסדרה חדשה
אפרת בוימולד ושירה קצנלבוגן בסדרה, צילום: איתן ריקליס

זה היה ערב פסח שני אותו חגגו חברי קיבוץ משגב עם בהופעה חגיגית של חוה אלברשטיין. שום דבר לא הכין את חברי משגב עם, ובעיקר את ילדיהם, למה שיקרה שעות ספורות לאחר מכן ויהפוך ללילה המסויט ביותר בתולדותיו של הקיבוץ.

ב-7 באפריל 1980 חדרו חמישה מחבלים אל בית הילדים של הקיבוץ והחזיקו בילדים שלנו שם  את שנתם באותו לילה כבני ערובה. כוחות של סיירת מטכ"ל וסיירת גולני הגיעו למקום, ולבית הילדים נשלח גם מומחה לניהול משא ומתן המנהל עם המחבלים דיאלוג לאורך כל הלילה ועד לשעות הבוקר. עם תום האולטימטום הצליח כוח של צה"ל לחסל את המחבלים ולחלץ בשלום את מרבית הילדים.  

הדוקו-דרמה "הלילה הארוך ביותר", שתשודר בשני חלקים החל מיום שני, 24 במאי, בשעה 21:00 ב-כאן 11, החלק השני ישודר ביום שני ה-31 במאי באותה שעה, מספרת את סיפורו של אותו לילה, מבעד לעיניהם של מי שהיו בני ערובה באותו אירוע, מבעד לעיניהם של בני משפחותיהם ומבעד לעיניהם של החיילים שהשתתפו בחילוץ.

בין המרואיינים המשתתפים בדוקו-דרמה: יואב גת, שהיה בן 4 בלבד בעת שהיה בן ערובה, מאיר פרץ, שהיה שומר הלילה בבית הילדים ונלקח אף הוא כבן ערובה, אסתר שני, שבנה התינוק היה בן ערובה, פרופ' אריאל מררי, שהיה ראש צוות המשא ומתן מול החוטפים, ומשה (בוגי) יעלון, עוזי דיין וגיורא ענבר, שהיו שותפים לחילוצם של בני הערובה.

השחקן שאדי מרעי בסדרה

השחקן שאדי מרעי בסדרהצילום: קטיה בורונדין

בין השחקנים המשתתפים: אפרת בוימולד, שירה קצנבוגן, שאדי מרעי, יעקב זדה-דניאל, זוהר ליבה ומיקי ליאון. היוצא הוא נתי דינר ("קו 300", "סבנה"), הבמאי נדב שירמן ("הנסיך הירוק), התסריטאים הם בני ברבש ועוזי וייל, ומפיקים שותפים הם חזי בצלאל - מאונטיין טופ, יונייטד קינג.

זוהר ליבה בסדרה

זוהר ליבה בסדרהצילום: קטיה בורונדין