לראשונה כאן 11 תבחר את הנציג לאירוויזיון מהתכנית אקס פקטור

לאחר שבכאן 11 החליטו על הפסקת ההתקשרות עם התכנית "הכוכב הבא" של ערוץ 12, הוחלט כי הפעם הנציג לאירוויזיון ייבחר מהתכנית המקבילה אקס פקטור בערוץ 13 המתחרה, שליהקה אליה את יוצר הפורמט השופט סיימון קאוול

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/21 12:13 כד בניסן התשפא

לראשונה כאן 11 תבחר את הנציג לאירוויזיון מהתכנית אקס פקטור
עדן אלנה. תייצג את ישראל גם באירוויזיון 2021, צילום: Shlomi Cohen/Flash90

לאחר שנים בהם בחרה כאן 11 את המנצח בתכנית "הכוכב הבא" המשודרת בערוץ 12 כנציגינו לאירווזיון, הוחלט בכאן 11 כי הפעם הנציג לאירוויזיון שישודר בכאן 11 בשנה הבאה (2022), ייבחר מהתכנית "אקס פקטור" של ערוץ 13 המתחרה. 

כאמור, לאחרונה הודיעה רשת כי תלהק לתכנית לא אחר מאשר השופט הבינלאומי, סיימון פאוול הקשוח והסרקסטי ואחד מיוצרי פורמט התכנית, שאמנם לא נמנע מהטחת ביקורת קשה על מתמודדים בתכניות השונות בהן שפט, אך סייע לפריצתם של לא מעט כוכבים בינלאומיים אשר יצאו מהתכניות בהן שפט ביניהם קלי קלארקסון, הארי סטיילס, זאין מליק וסוזן בויל. כעת, מגיע קאוול לגלות את הכוכב הישראלי הבא שיביא את הניצחון באירוויזיון.  

סיימון קאוול

סיימון קאוולצילום: shutterstock

בריאיון לחדשות 13 סיפר קאוול כי "כשקיבלתי את ההצעה לא היססתי לרגע" ואף נתן טיפ למתמודדים: "אל תילחצו ותנסו להיות מקוריים". 

כאמור, במסגרת ההסכם בין כאן 11 לרשת 13, ההצעה הזוכה של רשת במכרז כללה במרכזה את התכנית x פקטור לבחירת הנציג לאירוויזיון, חבילת פרסום לתכני התאגיד, והצעות לשיתופי פעולה נוספים.

כזכור, עקב מגיפת הקורונה וההגבלות השונות, בוטל אירוויזיון 2020 שתוכנן להיערך ברוטרדם הולנד, אך הוחלט  כי הנציגים לאירווזיון 2021 יהיו אלה אשר נבחרו לייצג את המדינות באירוויזיון 2020 אך יבצעו שיר אחר,  את ישראל תייצג הזמרת עדן אלנה אשר זכתה גם בעונה השביעית של הכוכב הבא לאירוויזיון, וגם בעונה השלישית של התכנית אקס פקטור.