ארגון העיתונאים בפנייה דחופה ליועמ"ש: מנע את מהלכיו של שר הביטחון לסגירת גל"צ

ארגון העיתונאים ליועמ"ש: "גלי צה"ל היא תדר מרכזי בשיח הציבורי בישראל ואין לעלות על הדעת להביא לסגירתה" | ח"כ כהנא: "גל"צ כבר מזמן אינה משרתת את המטרות שלשמן הוקמה", ח"כ גולן: "כדאי לסגור את גל״צ"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 02/05/21 16:40 כ באייר התשפא

ארגון העיתונאים בפנייה דחופה ליועמ"ש: מנע את  מהלכיו של שר הביטחון לסגירת גל"צ
אולפני גלי צה"ל, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

שר הביטחון בני גנץ הודיע בעבר כי הוא מתכוון לקדם את סגירת גל"צ, בעקבות החלטתו קבע היועמ"ש שלא ניתן לבצע את המהלך בזמן ממשלת מעבר. עקב החלטת גנץ פנה ארגון העיתונאים היום (א') ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, באמצעות עורכי הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה, בדרישה להתערב בהחלטת גנץ לסגור את התחנה הצה"לית.

"משרד הביטחון טוען כי החלטה על סגירת גלי צה"ל דומה למעשה להחלטה של שר הביטחון והרמטכ"ל לסגור יחידה צבאית, קרי החלטה שאינה דורשת אישור הממשלה ושינוי חקיקה. גלי צה"ל היא תדר מרכזי בשיח הציבורי בישראל ואין לעלות על הדעת להביא לסגירתה או לערוך בה שינויים כמו הפרטה של התחנה ומכירתה לידיים פרטיות, אשר יביאו לחיסול משאב ציבורי כה חשוב. אין לקבל את עמדת משרד הביטחון ולפיה מדובר בסגירת יחידת צבאית, כזאת ששר הביטחון ורמטכ"ל יכולים להביא לסגירתה, ללא חקיקה". נמסר בדברי ארגון העיתונאים.

גנץ

גנץצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הדעות בעניין ההחלטה על סגירת גל"צ חלוקות. העיתונאי עמית סגל תקף בעבר בטורו בידיעות אחרונות את גנץ על סגירת גלצ: "עשרות שנים לא הבחין שאל המיקרופון שמכוון לקלוט את דבריו מחובר שרוול בצבע חאקי. פתאום, חודשיים לפני הבחירות, גילה את "הצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה"ל לבין אמצעי תקשורת שבו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים". לצורך שחרורה של התחנה מצה"ל הוא הקים צוות מקצועי של משרדי הביטחון, התקשורת והמשפטים. המתח עוצר נשימה: מה יחליטו המשרדים שבראשם עומדים בני גנץ, בני גנץ ובני גנץ?".

סגל הסביר כי גנץ מעוניין בסגירת התחנה בעקבות התוכנית של יעקב ברדוגו: "יש סיבה אחת ויחידה שבעטיה קיומה הפך בעיני יו"ר כחול לבן פחות סביר מאשר פעם: ברדוגו, יעקב ברדוגו. גנץ מתעב את הפרשן הפוליטי של התחנה שמבקר אותו על בסיס יומי, והוא מניח שבוחריו ישמחו להשתיקו. אם התכנית הכלכלית של הליכוד מותגה בעיתונות כשוחד בחירות, איך נגדיר את התכנית התקשורתית של כחול לבן?".

עמית סגל

עמית סגל צילום: גילי יערי, פלאש 90

ח"כ מתן כהנא, מסיעת ימינה, פרסם צייץ בעבר כי יש לסגור את גל"צ. ח"כ כהנא צייץ כי "הגיע הזמן לסגור את גל"צ! זה עולה כ-40 מיליון שקלים בשנה. "יש שם תקנים כמו לשתי טייסות קרב וחצי" (אייזנקוט). תקשורת מטבעה מחדדת מתחים ומחלוקת. הפוך ממה שצריך להיות בצה"ל. גל"צ כבר מזמן אינה משרתת את המטרות שלשמן הוקמה. באף מדינה דמוקרטית אין מקום לתחנה צבאית. #להפריט".

ח"כ מתן כהנא

ח"כ מתן כהנאצילום: הדס פרוש, פלאש 90

גם ח"כ יאיר גולן צייץ בעבר: "הבעיה עם גל״צ אינה הטייתה הפוליטית, אלא שצה״ל אמור לעסוק בשמירה על ביטחון ישראל, לא בשידור ברדיו לציבור הרחב". ח"כ גולן, שהיה בעברו סגן הרמטכ"ל, הוסיף ואמר: "אולי פעם היה מקום לתחנה צבאית שתפנה לחיילים, אבל מכיוון שזה לא המצב היום, ניתן וכדאי לסגור את גל״צ. את הכסף נשקיע בשיפור השידור הציבורי, ונוציא את צה״ל מהוויכוח הפוליטי".

ח"כ יאיר גולן

ח"כ יאיר גולןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם ח"כ שלמה קרעי הגיש הצעת חוק בנידון: "הגשתי הצעות חוק להפרטת התאגיד וגלי צה"ל: אין שום הצדקה שחיילינו "יילחמו" לביצור מעוז שכבר מזמן לא קשור לצבא ומייצג רק חלק מסויים בעם. בעידן רב ערוצי ואינטרנטי, אין גם שום הצדקה לבזבז כמיליארד שקל בשנה על שידור ציבורי שלא משרת אף אחד."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן