אביב גפן: "שנים רבות חייתי בסוג של אטימות, החלטתי לשנות גישה"

הזמר השתתף בכנס "יחד שבטי ישראל", שהתקיים בגבעת שמואל בנושא חיבור בין דתיים לחילוניים: "הבנתי כי למען הדורות הבאים, עלי לשנות גישה ולכבד גם את מי שחושב וחי אחרת ממני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/20 13:29 כה בחשון התשפא

אביב גפן: "שנים רבות חייתי בסוג של אטימות, החלטתי לשנות גישה"
אביב גפן, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

עיריית גבעת שמואל בשיתוף משרד החינוך, קיימו אמש (ד') כנס ZOOM רב משתתפים, שעסק בנושא "אחדות ושותפות" להעמקת השותפות והערבות ההדדית בין דתיים לחילוניים. 

הכנס התקיים במעמד ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, ואורח הכבוד היה הזמר והיוצר אביב גפן, שריגש את המשתתפים בסיפור ובחוויה האישית שלו, שגרמו לו לשנות את גישתנו ולכבד את היהדות למרות היותו אתאיסט וחילוני גמור. 

"הבנתי כי למען הדורות הבאים, עלי לשנות גישה ולכבד גם את מי שחושב וחי אחרת ממני. יש לי היום הרבה חברים דתיים וחרדים. שנים רבות חייתי בסוג של אטימות, זה היה בעיניי משהו מאוד לא נכון, והחלטתי לשנות גישה. חייבים לפעול מיידית, להעמקת הקשר וליצירת בסיס חדש לחיים משותפים בישראל – דתיים וחילוניים כאחד לפני שיהיה מאוחר מידי" אמר גפן. 

אביב גפן וראש העיר יוסי ברודני

אביב גפן וראש העיר יוסי ברודניצילום: דוברות העירייה

בכנס השתתפו עוד ורדה אופיר - מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוךף , שוש נגר - מנהלת מינהל החינוך הדתי, הרב גד ברטוב - מפקח חינוך ממלכתי דתי מחוז מרכז, ויקי ניצן - מנהלת חברה ונוער מחוז מרכז, אביבית קאץ - מפקחת חמ״ד במחוז ומפקחת רשותית של גבעת שמואל, מפקחים, מנהלים, מדריכים ומורים בבתי הספר השונים בארץ.

אביב גפן אמר בכנס כי "גבעת שמואל היא עיר שחרטה על דיגלה את המילה סובלנות וערבות הדדית והיא המקום המתאים ביותר לקיים את המפגש הזה. העיר הזו הביאה מודל ישראלי חדש שראוי לכל הערכה. עיר המקיימת שבתות תרבות לצד בתי הקפה סגורים בשבת, עיר שכל אחד מכבד ומוותר לשני כדי שכולם יוכלו לחיות כאן בהרמוניה - דתיים וחילונים כאחד".

גפן שיתף כי גם ברמה האישית הזיקה ליהדות חשובה לו ולמשפחתו "חשוב לי שבני דילן ייחשף לתרבויות אחרות וילמד לכבד ולשוחח עם כולם מתוך כבוד והערכה, ללא דעות קדומות". והסביר כי על אף היותו אתאיסט, חשוב לו שהקהל החרדי-דתי והחילוני ידברו ביניהם וילמדו לחיות אחד עם השני בכבוד ובסובלנות: "הבנתי כי למען הדורות הבאים, עלי לשנות גישה ולכבד גם את מי שחושב וחי אחרת ממני", אמר. "שנים רבות חייתי בסוג של אטימות, זה היה בעיניי משהו מאוד לא נכון, והחלטתי לשנות גישה".
הוא סיפר כי את ההשראה והחיבור ליהדות קיבל בים היתר מהזמר והיוצר אביתר בנאי, קולגה וחבר טוב שלו, שחזר בתשובה לפני שנים רבות.

https://youtu.be/2q2vXloxRYc

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, אמר: "הקונפליקט בין דתיים לחילוניים בארץ, הוא אחד הקונפליקטים המרכזיים בחברה הישראלית ובתקופה זו הפילוג והשסע בחברה הישראלית לצערי גדול.

"כמי שגדל והתחנך על ברכי הציונות הדתית, כחניך ומדריך בתנועת בני עקיבא, כבוגר ישיבה תיכונית וישיבת הסדר, כמפקד ולוחם וכראש עירייה של עיר מעורבת, בה חיים בהרמוניה חילונים ודתיים זה לצד זה, אני רואה חשיבות רבה ומכרעת בתפקידנו כמחברים וכאחדים.
אני בהחלט מסכים שזה לא פשוט להתגבר על טבע האדם והנטייה להפוך חילוקי דעות טקטיים או הבדלים אידיאולוגיים לסכסוכים אישיים. אולם, אם חפצי חיים אנחנו – כעם וכמדינה, כפרט וככלל, עלינו לנהוג בסובלנות כלפי האחר, ולדעת להקשיב לדעות השונות מתוך כבוד והבנה, שגם אם האחר שונה ממך, הוא עדיין יכול להיות חלק ממך".