"פסטיבל אלתרמן" - אירועי תרבות בחג הפסח לציבור הדתי

בחול המועד פסח יתקיים בתיאטרון החאן פסטיבל שכולו מחווה לאחד מגדולי השירה העברית - נתן אלתרמן, ומציע הנחה מיוחדת לגולשי כיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף תיאטרון החאן 11/04/19 13:06 ו בניסן התשעט

"פסטיבל אלתרמן" - אירועי תרבות בחג הפסח לציבור הדתי
צילום: תאטרון החאן

חול המועד פסח גדוש באירועים ופעילויות עבור הילדים, אבל גם לכם מגיע רגע לעצמכם, ליהנות ולהתרשם מיצירותיו המופלאות של גדול השירה העברית - נתן אלתרמן.

השנה, מזמין תיאטרון החאן את הציבור הדתי, להכיר מקרוב את דמותו. לשמוע הרצאות אודות יחסו של אלתרמן לציונות מפי שמעון אל עמי, אשר ידבר על אלתרמן כצופה - משתתף פעיל, על תהליך לידתה של מדינת ישראל. לצפות בפאנל אשר ינתח את הרלוונטיות של יצירתו לימינו, 49 שנה לאחר פטירתו, על המיסתורין שבה, ועל דמותו. כמו כן, יתקיים במהלך הפסטיבל מופע מוסיקלי נוסטלגי ומרגש, בעקבות הפזמונים המוכרים והאהובים, והרצאה לדוברי אנגלית.

ואם זה לא מספיק, במיוחד לקראת הפסטיבל, שוחזר "קפה כסית", שאלתרמן היה נמנה על יושביו, באמצע המאה העשרים, באמצעות מופע-תיאטרון חי ותוסס, במהלכו יוזמן הקהל לצפות בשחקנים ומוסיקאים שישחזרו את בית הקפה, יושביו וקורותיו בחצר ה"חאן", והכניסה אליו חופשית! בין ההצגות שיתקיימו בפסטיבל:

 

פונדק הרוחות

מחזהו הראשון של נתן אלתרמן,אשר הוצג לראשונה ב-1962 בתיאטרון ה"קאמרי", בכיכובם של חנה מרון ויוסי ידין, ומאז לא עלה שוב בתאטרון רפרטוארי, המחזה עולה כעת בעיבוד מודרני.

חננאל - כנר, יוצא אל העולם הגדול בחיפוש אחר התהילה, כשהוא נשבע לשוב אל רעייתו נעמי בתום שתים עשרה שנים בדיוק. נעמי מוכרת את עצמה כשפחה לבן החלפן המאוהב בה, בעוד חננאל יוצא אל העולם להגשים את עצמו.

המחזה עוסק במתח המתקיים בין האמנות הדורשת התמסרות אין סופית וגובה מחיר כבד, לבין חיי היום-יום, המורכבים מאין סוף פרטים וחוויות ומצריכים איזון והכלה. הבמאית שיר גולדברג מעניקה את פרשנותה הייחודית למחזה באמצעות נוסח הצגה חדש, הכולל מבחר משיריו של אלתרמן וכן תפיסת במה בה המקביליות בין עבודת החיים לבין האמנות מתגלמת בתנועה ובזמן.

פונדק הרוחות

פונדק הרוחותצילום: יעל אילן

 

כנרת כנרת 

השנה: 1912, חבורת צעירים מתיישבת באזור הכנרת כדי לבנות עולם חדש וטוב יותר. קשיים כלכליים, חבר ראשון שנהרג, טרקטור יחיד, מקולקל, ומשפט שנערך לאחד החברים על התנהלות כספית לא ישרה. ברקע, בוכה התינוק הראשון של הקיבוץ.

מחזהו של אלתרמן, המשלב משולש אהבים, עם סיפור על ערכים ורוח חלוצית בוערת ועל ימים אחרים ובני אדם שהסתפקו במועט והאמינו כי בכוחם ליצור חברה חדשה.

כנרת כנרת

כנרת כנרתצילום: יעל אילן

 

לצפיה בטריילר:

 

 

וכאמור, הנחה מיוחדת תינתן לגולשי כיפה, מספר קופון 7272, אשר יעניק לכם את כרטיסי ההצגות בעלות של 75 ₪ בלבד. שאר המופעים בתשלום נפרד כמפורט בתוכניה.

לתוכניה המלאה 

הזמנות באתר ובקופת החאן 02-6303600 (שלוחה 1). מחיר כרטיסים נע בין 25-220 ש"ח, הכניסה ל"קפה כסית" – ללא תשלום.