שאל את הרב

לשם יחוד לפני הלימוד

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 25/06/26 17:01 י בתמוז התשפו

שאלה

בס''ד לכבוד הרב שליט''א

חכם א' הביא לי איזה לשם יחוד לאומרו קודם לימוד איזה מסכת שילמד אם אפשר מהרב שליט''א שאעתיק הלשם יחוד הזה ותשיב לי אם נכון לאומרו ואיפה לתקן אם צריך בלבד ואי לאו לאו וע''כ אוכל לדעת ולהודיע ולזכות הרבים על ידכם במחילה ושכרכם כפול מן השמים

הלשם יחוד בשלימתו

''לשם יחוד קודשא וכו' בשם כל ישראל הריני בא ללמוד זה המסכת יאמר שם המסכת כדי לידע תורתך ולהתקרב אליך ע''י הלימוד ויהי רצון מלפניך ה' אלה-י ואלה-י אבותי שיהא הלימוד הזה סיוע לשכינה הקדושה וימשך אליה שפע מאורך הגדול ע''י זה הלימוד ויהי רצון שכל זה הלימוד יהיה לשם שמים גמור ולא יעלה בליבי שום שמץ של גאוה או כבוד שיהיה ע''י הלימוד הזה ולא אטעה ח''ו ולא אטעה אחרים ח''ו ויהיה הכל בנכון ויהיה לי סייעתא דשמיא בלימוד הזה ויהי רצון מלפניך ה' אלה-י ואלה-י אבותי שתעזרני לזכור הלימוד הזה ולא אשכח משהו ח''ו ואתגבר בזה על השכחה ואזכור הכל בס''ד ויהי רצון מלפניך שכשם שעזרתני להתחיל זה המסכת עזרני לסיימה לכבודך וכשם שעזרתני להתחיל זה המסעת ולסיימה בס''ד עזרני - נא להתחיל ולסיים מסכתות אחרות ויתקיים בי מקרא שכתוב ''עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר'' ואעשה לך בזה הלימוד נחת רוח אמיתית ותזכני להיות עבדך הנאמן ירא שמים ואזכה להיות לעולם מיושבי בית המדרש ולא יבוא על ידי תקלה שאצטרך לפספס איזה שהוא מן בית המדרש לעולם אמן כן יהי רצון ויהי נועם וכו' יהיו לרצון אמרי פי וכו'. ע''כ ולפני שיקרא זה יחזור בתשובה שלמה לגמרי ויחזור בו ממעשיו הרעים ויעשה הטוב לרצונו ית' וילמד. ועוד שבאמת יכוין במה שאומר בלשם יחוד ולא יעשה זאת כקריאה בעלמא ודקדקתי במילים ולא סתם בחרתים ורמזתי בתוכם הדברים על דרך האמת והחכם יראה הרמזים. וכשיאמר כשם שעזרתני וכו' יכוין באמת שרוצה ללמוד עוד וכן הוא שמצוה גוררת מצוה ועל כן איך שגומר איזו שהיא מסכת יתחיל ישר אחר הסיום או באותו יום מסכת אחרת. וכשיאמר לעשות נחת רוח אמיתית וכו' יתכוין לזה באמת אע''פ שמתכוין לא לשם לימוד והחכם יודע זאת. ויהיה הצלחה.''

ע''כ העתקתי ממנו בס''ד ולא החסרתי כלום במחילה מהרב על האורך וישתלם שכר פעולתכם במהרה. תודה רבה וברכת כל טוב

תשובה

שלום

אם הנוסח נכתב על יד תלמיד חכם אמיתי, גדול בנגלה ובנסתר, אז מן הסתם הנוסח בסדר.

אני אומר את הנוסח המופיע בתחילת הגמרות על פי תפילתו של רבי נחוניא בן הקנה.

לגבי החזרה בתשובה לפני הלימוד, זה ודאי דבר נכון וחשוב.

כל טוב

כתבות נוספות