שאלה
שלום כבוד הרב,
יש לי חברה בת 46 שכמעט ולא אוכלת ויורדת בצורה דרסטית במשקל. היא נמצאת במצב נפשי קשה.
היא שומרת 6 שעות בין בשר לחלב וכשמציעים לה לאכול בשר היא נמנעת כי היא אומרת שהיא רוצה לשתות קפה ולא רוצה לחכות זמן רב.
עוד קודם למצב הנפשי היא רצתה להתחיל לשמור 3 שעות.
היא אשכנזיה.
אני דואגת למצבה הבריאותי.
מה אפשר לעשות מבחינה הלכתית. איך אפשר להתחיל לשמור 3 שעות ולא 6?
תשובה
שלום וברכה
אין כל ספק שמותר לה לעבור לשמור שלוש שעות, ולא זו בלבד, אלא שאם הדבר יביא לידי כך שהיא תאכל כמו שצריך - היא חייבת לעשות זאת !
והטוב ביותר לעשות זאת עם התרת נדרים.
אבל גם אם לא אפשרי - היא חייבת.
כל טוב