שאלה
שלום הרב
במקום מגוריי קיימות לא מעט אופציות לשירות מילואים נוח ומתגמל. הצבא זקוק לכוח אדם והוא נעזר בתושבים בסביבה כדי לבצע מגוון של משימות.
מצד אחד, קורץ לי מאוד לשרת ליד הבית ולקבל את מלוא ההטבות המגיעות לחייל מילואים (וכמעט להמשיך ולעבוד כרגיל) מתוך רצון להכנסה נוספת.
מצד שני, אני מרגיש שלא בנוח עם העובדה שהמוטיבציה שלי היא כללית ולא ערכית. מה גם שיש פה צד אופורטוניסטי וניצול של מצוקת כו"א בצה"ל לצורך אינטרס אישי.
מה עליי לעשות?
תשובה
שלום וברכה
אני לא מבין מה הבעיה.
אם לא מדובר במילואים פיקטיביים, כי אם בצורך אמיתי של הצבא, ובתגמול צודק והוגן -
האם העובדה שאתה עושה את זה כי את רוצה להתפרנס - פוסלת ?
ראה את עצמך כאיש קבע.
אני מבקש להדגיש כי אין בדברים שום היתר לעשות קומבינות גיוס שקריות, ושימוש בכספי ציבור להנאות אישיות. כמו כן, אין שום היתר לפגוע בשרות בגלל העובדה שאתה ממשיך גם לעבוד כרגיל. אלה דברים פסולים מכל וכל מבחינה מוסרית ומבחינה הלכתית.
מדובר רק במעשה ישר.
כל טוב