שאלה
שלום הרב, בעזרת ה' אני מתחילה סמינר. אני בוחרת ללכת לסמינר בעיקר בשביל לימודי הקודש וההתחזקות, כי כרגע אין מקצוע מסוים שאני מרגישה חיבור אליו. מצד שני, יש לי רצון בקרוב להקים בית יהודי ולצאת לשידוכים, ואני מרגישה שאני מחפשת בחור שלומד תורה וגם עובד. אני כן רוצה מאוד להגיע לשלב של שידוכים, אבל אני לא יודעת אם אני כבר בשלה לכך ואיך אפשר לדעת מתי הזמן הנכון לצאת לשידוכים. אשמח לשמוע את דעת הרב והכוונתו.
תשובה
בס"ד
שלום וברכה
שאלת הסמינר וגיל השידוכים היא שאלה שכל אחת מתלבטת בה, אבל זה לא צריך להפריע אחד לשני, יש חשיבות רבה ללמודים בייחוד מקצועות קודש אבל גם מקצוע שיעזור בפרנסת המשפחה שתבני אי"ה. לכן חפשי את הסמינר הטוב ללמודי קודש וגם למקצוע, ומאידך כשתרגישי בהרגשה פנימית שאת ראויה ומתאים לך להקים בית יהודי, תשתדלי שתמצאי את זווגך האמיתי.
בברכת התרה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ