שאל את הרב

אכילת מתוק

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 25/06/26 12:08 י בתמוז התשפו

שאלה

שלום הרב אני אמרתי שאני לא יאכל עוגיות ועוגות ואבטיח כדי להרזות השאלה אם זה נקרא נדר אני לא יודע אם זה נקרא בלשון שבועה או נדר אני פשוט אמרתי שלא אוכל את הדברים האלה ואני רוצה לאכול מה עושים זה נקרא הפרה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

מבחינה הלכתית זה מודר שבועה, שלא אסרת את העוגיות אלא אסרת על עצמך שלא תאכל עוגיות, וא"כ הרי זה כשבועה שהיא חלה על עצמך בלבד ואין כאן נדר. אל כן כדאי לפנות לרב ת"ח שיקח עמו עוד שני אנשים והוא ידע כיצד לשאול אותך כדי שיהיה כאן פתח מסויים, כפי שהרב יסביר לך. ואז יתירו לך ותוכל לאכול הכל.

ככלל חז"ל מאד לא רצו נדרים ואדרבא אמרו שהנודר הוא כבונה במה והמקיים את הנדר כאילו הקריב עליו קרבן, דבר שהוא אסור, לחלוקטין ועל כן יש לומר תמיד בלא נדר.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות