שאל את הרב

תפילה שהכל יסתדר

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/05/24 18:13 יח באייר התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב. אני התחלתי טיפול תרופתי לטיפול בחרדות שמהן אני סובל כבר כמעט 8 חודשים(אם אתה זוכר שאלתי אותך שבוע שעבר בנוגע לתפילה בנוגע ליעילות תרופה). התרופה עושה לי הרבה תופעות לוואי בחילות, סחרחורות, כאבי ראש וקשיי שינה ואני צריך להחליף תרופה ובאמת גם רציתי לשאול אם יש תפילה לכך שהקב"ה יראה לי את התרופה שאני צריך שלא עושה הרבה תופעות לוואי ובאופן כללי שיעזור לי למצוא את הדרך לצאת מהמצב הזה או אפילו לייצב את המצב.

האמת יש משהו נוסף על הדרך שרציתי לשאול. אנחנו יודעים ובטוחים לגמרי ללא שום ספק שהקב"ה הוא כל יכול, הוא ברא אותנו ומן הסתם שלרפא דבר כזה כמו שאני סובל ממנו זה שטויות אז מדוע יש צורך לקחת כדורים מהסוג הזה ולא להמשיך לקוות שהקב"ה יענני? את הכדורים לא אפסיק כי באמת 7 חודשים הייתי ככה ולצערי תפילתי עדיין לא התקבלה אבל באמת זה קצת מציק לי המחשבה הזו. אבל כמובן שכל יום ויום אני קם בציפייה שהיום הקב"ה יענני

תודה רבה מראש,

תשובה

שלום וברכה

תרופות העוסקות בנפש דורשות זמן רב להתאמה.

אל תישבר.

יש הרבה תופעות לוואי, ואט אט מגלים מה טוב לך ומה לא.

אל תישבר.

בוודאי שאפשר להתפלל לריבונו של עולם שיעזור לך למצוא את הדרך לצאת מהמבוך הזה.

הקב"ה ברא את עולמו בדרך המיוחדת הזו, שהוא פינה לנו מקום עצום כדי שאנחנו נמצא את הדרך להתנהל בעולם הזה.

הוא היה יכול לעשות את הכל בעצמו - "הייפלא מה' דבר ?" - אולם הוא לא ברא את העולם בדרך זו, כי אם הטיל עלינו אחריות לעשות את המיטב שביכולתנו, ולבקש את סיועו במקומות בהם אנחנו לא יודעים מה נעשה.

ואנו עושים את מה שאנחנו יכולים, ומשתדלים, ותוך כך גם מתפללים כי הוא יעזור לנו לעשות את מה שאנחנו לא מצליחים לבד.

כל טוב והארה

כתבות נוספות