שאל את הרב

ישראל והגויים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 10/05/24 10:42 ב באייר התשפד

שאלה

1. אם הנשמה של עשיו משורש התוהו , אז יוצא שהוא משורש קליפת נוגה. אז למה אומרים על אומות העולם צאצאי עשיו שהם משורש ג קליפות טמאות ?

2. "מצוות" כיבוש הארץ והכרתת העמים:

שאלה:

- בתורה מדובר בעמים שהם עובדי עבודה זרה. האם תושביה הערביים של הארץ היום הם עובדי עבודה זרה ?

- הערבים כביכול מטמאים את הארץ לכן כביכול אין להם זכות קיום בארץ ? מה נאמר על היהודים הלהט"בים, הפושעים למיניהם , המתירנות המינית וכו. ? דווקא הערבים יותר שומרים על צניעות.

3. אֶֽעֶשְׂךָ֙ לְג֣וֹי גָּד֔וֹל וַאֲבָ֣רֶכְךָ֔ וַאֲגַדְּלָ֖ה שְׁמֶ֑ךָ וֶהְיֵ֖ה בְּרָכָֽה׃ גוַאֲבָֽרְﬞכָה֙ מְבָ֣רְכֶ֔יךָ וּמְקַלֶּלְךָ֖ אָאֹ֑ר וְנִבְרְכ֣וּ בְךָ֔ כֹּ֖ל מִשְׁפְּחֹ֥ת הָאֲדָמָֽה

יש פה הבטחה שהעמים שיצאו מאברהם אבינו, יהיו גדולים ומבורכים ("נברכו בך"). שוב, יש פה סתירה להיותם של הגויים סוג בי שמוצאם מ-ג' קליפות הטמאות.

תשובה

שלום וברכה

א. כדאי פחות לעסוק בשאלה מאיזה שורש מדובר, ומהו הקליפות ונוגה וכדו׳. הרבה יותר טוב לעסוק בכך שעשו הוא סמל לרשעה, ועל כן יש לזה שתי משימות: ראשונה בהן היא להיזהר שלא לעשות כמעשה עשו; שניה בהן היא להילחם ברשעה באומץ ובנחישות.

ב. מצוות ישוב הארץ אינה קשורה להכרתת עמי כנען. אלו שתי מצוות שונות, והרמב״ן כותב כך במפורש. דיון בפני עצמו הוא האם האיסלם הוא עבודה זרה, ודעת רוב הפוסקים היא שלא.

ג. לצערנו, טימוא הארץ נעשה בדרכים שונות. בחטאי עריות, בשפיכות דמים, ובכלל בחטאים ובעוונות. על כן, טוב יותר שלא להיכנס לשאלה מיהו מטמא את הארץ ולמי אין זכות קיום בארץ, אלא לחתור כל הזמן לתיקון ולתשובה שלנו עצמנו, ועל ידי כך להגדיל דווקא את מספרם של אלה שמקדשים את הארץ ומטהרים אותה.

ד. אחת המשימות של עם ישראל היא להביא ברכה לעולם. כדאי לקרוא על כך ב״צהר לאתיקה״: https://ethics.tzohar.org.il/%D7%95%D7%A0%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%95-%D7%91%D7%9A-%D7%9B%D7%9C-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%93%D7%9E%D7%94/. אנחנו קרואים אפוא להביא ברכה לעולם, בין לגויים מסוג זה ובין לגויים מסוג אחר.

כל טוב

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368