שאל את הרב

אמיתות התורה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 27/04/24 23:22 יט בניסן התשפד

שאלה

שלום לרבנים .

שאלתי קשה והמבחן קשה עוד יותר .

"כָּל אַלְמָנָה וְיָתוֹם לֹא תְעַנּוּן. אִם עַנֵּה תְעַנֶּה אֹתוֹ, כִּי אִם צָעֹק יִצְעַק אֵלַי - שָׁמֹעַ אֶשְׁמַע צַעֲקָתוֹ. וְחָרָה אַפִּי וְהָרַגְתִּי אֶתְכֶם בֶּחָרֶב, וְהָיוּ נְשֵׁיכֶם אַלְמָנוֹת וּבְנֵיכֶם יְתֹמִים"

האם דין תורה אמיתה משמע האם התורה נכונה ואמתית?

עובדה קבוצה של יהודים " חרדים" התעללה בקשישה כבת 80 , פגעו ברכושה פגיעה אנושה , שללו את חירותה , גרמו לה פחד וחרדות ובכי לאורך שבועות . אף אחד לא עזר לקשישה אפילו לא רשויות החוק שפחדו מאותם " חרדים" . הקשישה מיררה בבכי ופנתה אל אלוהים בתחינה שזה יעזור לה כל זאת " ואין לה מושיע " . השאלה אילו שפגעו בקשישה וביתומים לא נענשים ולא כלום הם ממשיכים לעשות חיל ולהגדיל את הונם ללא התחשבות בקשישה , אפילו לא ביקשו סליחה .

מכאן אני מסיק כי התורה כלל לא נכונה והשאלה אם אלוהים בכלל קיים ? אין משפט צדק ואילו שצריכים למות לפי דין תורה משגשגים בבחינת רשע וטוב לו.

אם הייתי רואה שדין תורה מתקיים ויש מושיע לקשישה אלמנה ויתומים הייתי יכול להאמין בנכונות התורה . אני לא מאמין שהצדק " יגיע מתי שהוא אם בכלל " שכן צדק ראוי שיעשה ויראה למען יראו .

עובדתית האחראי על התעללות באלמנה קשישה הוא בן של רב שמוכר בכל הארץ והעולם .

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אינני מכיר את הסיפור, אבל כל עונשי התורה אינם נדונים מיידית, אלא בזמן שנראה לבורא יתברך, האם אדם שחייב מיתה בידי שמים, (כגון שאכל טבל) מת מיד. דין השמים הוא לא לפי מראית העין בלבד אלא יש חשבון גדול שבו מודדים את האדם וזה לא כבית דין אנושי שחייב על הדבר עצמו.

כמו כן לא ידעתי מנין הסיפור האם הוא אמין כלל, ואולי זה איזה לשוה"ר וכדו', על כן צריך זהירות רבה לפני שמאמינים לסיפור ללא הוכחות הלכתיות.

מועדים לשמחה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות