שאל את הרב

כיבוד אב ואם

חדשות כיפה הרב דוד לוי 11/03/24 23:37 א באדר ב'

שאלה

לכבוד הרב שלום רציתי להתייעץ איתך בנושא שקשור להורים שלי ההורים שלי אנשים נושקים ל70 בונים בית ולקחו מפקח בניה שמסתבר שהמפקח הזה לאורך כל הדרך עשה המון רמאויות שקרים וגניבות על ההורים שלי לקח מהם את מלוא הכסף לבניית הבית בסחיטה מלאה ובניצול לתמימותם ..

הבית היה אמור להגמר בסכום בהרבה מאוד נמוך ובנוסף לכך הביא כל הזמן אנשי מקצוע לא מקצועיים שגרמו וגורמים הרבה נזקים לבית ההורים שלי מאוד חסרי אונים נשארו בלי כסף רק עם חובות והלוואות כי סמכו על הבנאדם הזה וכל פעם שאני התערבתי לדבר על הנושא הזה עם ההורים שלי יצא שאני לא מכבד אותם כי אני כועס על הדרך שהם הולכים בה ולא מקשיבים לי שהם עוברים פה סחיטה זילזול ושקרים… ההורים שלי עדיין עובדים איתו והוא עדיין ממשיך לערבב אותם ולשקר להם ולהביא אנשי מקצוע שרק גורמים לנזקים לבית ואני גם נשארתי חסר אונים כי ההורים שלי לא מוכנים להקשיב לי שהדרך שהם הולכים בה זה טעות אני מודע לעצמי שאני עובר איתם המון על איסור כיבוד אב ואם אבל אני לא מסוגל לראות את זה שההורים שלי ככה מזלזלים בהם משקרים אותם פוגעים בבית וגונבים מהם! מה עלי לעשות!!זה סיפור שמתקרב לשנתיים והבית עדיין לא גמור הוא כל הזמן מנסה להגיד שחסר עוד כסף לסיום הבית וכבר שולם קרוב ל2 מליון שהסיכום היה מליון וחצי

תשובה

שלום לך,

עבירתך חמורה ביותר ונקודת האור היחידה היא שאתה יודע שאתה עובר עבירה חמורה.

אסור לך להתערב גם אם הם טועים וגם אם הם מבזבזים את כספם וכד'. רק אם ישאלו אותך בפירוש, - תענה בנימוס, וגם אז אל תצפה שישמעו לך או יעשו מה שאתה חושב. אתה מנסה ל'חנך' אותם. מי אתה ילדם הקטן שרוצה לחנך אותם. בדיני כיבוד הורים, אסור לבן לומר להוריו שהם צודקים, כי אין זה ראוי שייתן להם ציונים.

בגמרא מודגש שחובת כיבוד הורים הוא גם כאשר הם זורקים את כל כספך שלך לים. כאן הם בסהכ מבזבזים את כספם שלהם - הוא שלהם לעשות בו כטוב בעיניהם כולל לטעות.

חדל ! חדל ! חדל!

כבד את רצונם ואת טעותם ותפסיק להתערב, גם לא במחשבותיך

דוד לוי

098987548

כתבות נוספות