שאל את הרב

ריחוק מהתורה בעקבות לימודי חובה במדרשה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/01/24 08:11 כ בשבט התשפד

שאלה

שלום הרב. אני התחלתי ללמוד ב...., ובשביל שתהיה לי שם איזושהי מסגרת דתית הלכתי למדרשה, כדי לא להשאר בלי כלום מבחינה דתית, העניין שהמדרשה היא חלק מהציון, ויש עבודות וחובת נוכחות והגשה, וזה ממש גורם לי להתרחק, ולא לרצות לשמוע.. ובכל מקרה לקח לי זמן להתחבר לתנך, ואני רק חוזרת אחורה. אני חושבת ללמוד במכללה בלי מדרשה, אבל מפחדת להיות בלי רקע דתי. בעז"ה כשסתיים המלחמה יש לי שם דירה עם בנות דתיות מהמדשה, אז חושבת שאולי זה בסדר. פשוט מפחדת לעשות צעד, לא נכון

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על התייצבותך מול האתגר הגדול שעומד בפנייך.

אני לא מכיר אותך בהיקף מספיק כדי לתת לך עצה טובה.

נראה שההכרעה שלך ללכת למדרשה היא הכרעה נכונה, מהסיבות שאת עצמך כתבת. אם יש בכוחך להתגבר על המצוקה שחובות הרישום וההגשה גורמים – אולי זה הטוב ביותר, כי כנראה יש במדרשה שיעורים מסודרים, בנות נוספות שלומדות איתך וכדו'. המסגרת הזו יכולה להיות מחזקת מאוד ומשמחת מאוד.

אולם, אם את חוזרת אחורה, והמדרשה גורמת לך נזק רוחני – את צודקת שהדבר הנכון לעשות הוא לא לכפות את עצמך לעשות את זה, אבל כן לחפש מסגרת אחרת. אפשר לחשוב על הרבה מאוד דברים: על חברותא שתהיה לך, אפילו בזום, שתלמדו ביחד באופן קבוע; על הליכה לשיעורים בעיר הקרובה – אין היום מקום ללא שיעורים רבים; וכדו'. כלומר: לא מספיק להכריע מה לא לעשות – צריך גם למצוא דרך של מה כן לעשות, ועל ידי כך אכן להתקדם עוד ועוד בהעצמת הזהות הרוחנית שלנו.

האם את יכולה ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות