שאל את הרב

חזרה בתשובה של הבן זוג

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 21/01/24 15:15 יא בשבט התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב,

יש לי בן זוג שנים רבות, שנינו היינו מבית מסורתי, שומר כשרות , קידוש בליל שישי וחגים , בן זוגי לא מזמן התחיל לחזור בתשובה , ולאחרונה התחיל להגיד שמה שמעכב אותו בלהציע נישואין זה זה שאיני שומרת שבת, שהוא מפחד שאני לא מתקדמת איתי בתהליך , שלא תבין לא נכון כבודו אני מתפללת בבוקר, נוטלת ידיים , משתדלת לשמור על צניעות , אך אני עדיין לא במקום של השמירת שבת מרצון עמוק , אנחנו מאוד אוהבים אחד את השניה , למרות שקשה לי עם ההחלטות שהגיעו ברגע אחד שהוא לקח כמו טלפון כשר, שמירת נגיעה, שיעורי תודה על בסיס יומי וכו . אני ממש תומכת בתהליך אבל גם מלחיץ ואפילו מרתיע שהוא מתחיל להחליט גם עליי, לקבוע בשבילי מה אני חייבת לעשות ומה לא בשביל המשך הזוגיות הזו , בשביל הטבעת שאני כל כך חולמת שתגיע , הסכמנו שכאשר נתחתן נקים בית עם חינוך דתי , אני מרגישה שאם אשמור שבת שלא ממקום טהור ונקי אלא מפחד לאבד לא עשיתי בזה כלום! אבל אני מפחדת על הזוגיות שלי , אני באמת מרגישה שהוא הזיווג שלי מהרגע הראשון עוד בתור ילדים ! עולות בי המון תהיות כבודו . מה עושים בסיטואציה כזאת , איך מתמודדים עם הפחד מהלא נודע ? עם הפחד לעשות משהו שאני לא שלמה איתו . אשמח לשמוע ולהחכים כבודו אולי אני טועה בדרכי

תשובה

בס"ד

שלום רב,

את לא טועה בדרכך.

ברור לי שאפילו הקב"ה לא רוצה שמישהו יקיים את מצוותיו כדי למצוא חן בעיני בן הזוג שלו. אמונה צריכה להיות בחירה של אדם מרצונו ולא כדי למלא רצון של חברו.

ובלי קשר לדתיות - סתם זוגיות מחייבת הדדיות. אם אחד כופה על השני, אין זוגיות אלא כניעה. כפיה פוגעת באהבה. קשה לאהוב את מי שלא מכבד אותך ולא את חופש הבחירה שלך. הוא הולך בדרך שפוגעת מאוד בזוגיות - הוא רואה את עצמו במרכז ומצפה שאת תלכי אחריו.

הדרך הזאת עלולה להסתבך עוד יותר אם הוא יבחר במעשים יותר קיצוניים ויצפה שבכל מעשה שהוא בוחר את תלכי אחריו.

את זכאית לדרוש חופש אבל את צריכה להביא בחשבון שעלול להיות לכך מחיר. את יכולה להראות לו את התשובה שאני כותב לך כאן - אבל את צריכה להביא בחשבון שהוא עלול להעדיף להיפרד ממך ולחפש מישהי אחרת שמתאימה יותר לדרך הדתית שלו. זו זכותו המלאה.

לסיכום: יש לך בחירה. או להכנע לדרישות שלו ולדעת שאת מוותרת על החירות שלך. או להלחם על החופש לך ולדעת שגם אם זה יביא לפרידה - את מעדיפה להיות חופשית ולא כנועה.

אגב, מוזר בעיני שהוא בן זוג שלך ללא נישואין ויחד עם זה שומר נגיעה - אני לא מבין איך זה מסתדר ביחד.

כתבות נוספות