שאל את הרב

יהדות/איסלם

חדשות כיפה הרב דוד לוי 08/01/24 12:05 כז בטבת התשפד

שאלה

שלום הרב, אני רוצה לשאול שאלה לגבי היהדות, אין לי ספקות הכל אמת אני חזרתי בתשובה מזמן ואן אצלי ספקות אני כמו עיוור אחר התורה. אבל יש לי שאלה כללית שזה מאוד מציקה לי, אני קווקזי המשפחה הגיעה משם, בגלל המלחמה גם המוסלמים באיזור שם תקפו אותנו מאוד למרות שהיינו כאחים, אני משתדל לעשות הסברה ומבלי להביא פרטים עלי, תוך כדי היה לי עימותים עם נשים מוסלמיות. דבר ראשון הן אף פעם לא מראות את הפנים שלהן אולי מעט ואם כן אז נשואות לרוב, הן מדברות באופן ממש צנוע, הן לא ממהרות לענות ואם מגלות שאני לא מהאיזור שלהן חוסמות ישירות ויש להן אמונה כל כך חזקה במה שכתוב למרות שיש אומרות שיודעות אחרי חתונה יקבלו מכות ויבגדו בהן בכל זאת מעדיפות את זה כי ככה כתוב. וכו.. למה אני מפרט, כי זה ההפך הגדול משלנו שאנחנו העם הנבחר, אני לא נשוי ואני מדבר עם נשים שלנו להכיר דתיות חרדיות, דוגמא שקרה לי שלשום בחורה חרדית מנתיבות יום ראשון שאנחנו מדברים היא שולחת לי את הפציעה שלה ברגל מעל הברך, וסרטונים קצרים של הפנים שלה.. ואני שואל את חרדית מה צניעות? אומרת מה כבר עשיתי מי ישמע.. וזה לרוב ככה. הרב יסביר למה אנחנו הרבה הרבה פחות מהמוסלמיות ימח שמם בכמה רמות?

תשובה

שלום לך ותזכה למצוות על התקדמותך ביהדות - תמשיך כך,

אינני מבין כיצד אתה מתייחס לאמת ולשקר ועורך השוואה בינהם.

אין זה אלא שעדין אינך מבין שהתורה היא אלוקית ותורת אמת והאיסלם הוא כולו שקר אחד גדול - המצאה של איש אחד מושחת מוסרית שהחשיב את עצמו ופיתה מיליונים להאמין בו.

לשאלתך -

לכל אדם יש התמודדות משלו, אנו נוהגים לקרוא לכך נסיונות או אתגרים. פעמים רבות אדם נכשל ואין עליו לתקן זאת. כך קרה לבת איתה נפגשת, בעזרת השם היא תתקדם.

***

לגבי המוסלמית -

1. על פי ההלכה אסור לכסות את הפנים. בפנים מתגלה צלם אלוקים של האדם. כיסוי הפנים הוא טעות גם לפי הפשט וגם לפי הסוד ולכן על כל יהודי ויהודיה ללכת עם פנים גלויות. במידה מסוימת גם כפות הידים ולכן אסור לכתחילה להתפלל עם כפפות

2. כיסוי הפנים שלהן הוא צביעות. בעצמך אתה כותב שהן מוכנות לקבל מכות ולסבול בגידות. שני דברים שהם איסור חמור ביותר. האשה צריכה להיות מכובדת בעיני בעלה ואין השפלה גדולה יותר מקבלת מכות או מבגידת הבעל.

הנכונות שלה היא עיוות נוראי של בריאת העולם - בו הקב"ה ברא זכר ונקבה ולהם כבוד משותף ושניהם שותפים עם בורא עולם בהבאת נשמות לעולם. בסיפור הבריאה היא נבראה ממנו להראות שהיא נעלה עליו מבחינה רוחנית.

***

סיכום

1. אל תשווה בכלל, ובעניני צניעות בפרט, בין ישראל קדושים לאומות העולם הפרוצות בעריות.

אצלנו גן העדן הוא רוחני ואצלם החיים שאחרי המוות זה לקבל בתולות .

2. תתרחק מנשים מאד מאד בכלל, ומנשים שאינן יהודיות עוד יותר.{גם לא לצורכי הסברה}

בהצלחה

דוד לוי

098987548

כתבות נוספות