שאל את הרב

אני אנורקסית - למה אלוהים מתעקש שאשאר בעולם

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 13/01/24 17:53 ג בשבט התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני אנורקסית מגיל 15 עם הקאות,אובדנות ופגיעות עצמיות,אני ניסיתי לסיים את חיי מספר פעמים ולא הלך,השאלה שלי זה למה אלוקים מתעקש שאני אשאר בעולם?,בעקבות ההפרעת אכילה הייתי מאושפזת הרבה בטיפול נמרץ ומוגבר ומתו לי הרבה חברות,באותו רגע רציתי אני להיות מתחת לשקית,למה אותן הוא לקח ואותי לא,אני מיואשת מהחיים,ואלוקים לקח דווקא את הטובות,אני צריכה להיות טובה בשביל שאלוקים ישמע את התפילות שלי ואני לא אקום בבוקר?

תשובה

שלום וברכה

ראשית, חיזוק גדול בהתמודדות הקשה שלך עם עצמך, עם מה שאת חשה, עם תחושת הרצון באובדן. יהי רצון שתחלצי מעצמך את התשוקה לחיים ואת הכוח לשאת את המשא הזה.

האם אני רשאי להציע לך מבט אחר לגמרי ?

ריבונו של עולם "מתעקש" שתישארי בחיים – כי את יקרה לו. את יקרה לסובב אותך. את יקרה למי שמכיר אותך. ובעיקר – את יקרה בגלל כל הדברים הטובים שאת מסוגלת לחולל בעולם.

את יצירה חד פעמית. אף פעם לא הייתה מישהי כמוך, ואף פעם לא תהיה. בשל כך יש לחיים שלך משמעות עמוקה. ריבונו של עולם שולח את הטובות לפעול בעולם, ולהיטיב בו. ואת אחת מהן.

ככל שאת יכולה – תפתחי לעצמך אפשרות אחרת להתבונן על עצמך, על עולמך, על האוהבים אותך, על הרוצים בקיומך, ועל החשיבות הגדולה של החיים שלך. למענך.

הבה נתפלל ביחד כי יאירו לך שערי שמחה גדולים, ואת משמעות הקיום שלך תמצאי בתוך העשייה המבורכת שלך.

ואם תרצי עוד לשמוע על כך – בשמחה.

כתבות נוספות