שאל את הרב

בעיה בשלום בית

חדשות כיפה הרב דוד לוי 04/01/24 00:33 כג בטבת התשפד

שאלה

אני ואישתי נשואים שנתיים כבר, אני מתחזק בדת וחזרתי בתשובה אישתי לא ואני לא כופה או אומר לה מה לעשות, התחלנו לדבר על להביא ילדים ואישתי באה ואמרה לי שצריך לשים מעכשיו קווים מה כן ומה לא והיא פתאום באה לי את המשפט הבאה שאם היא תצא למסעדה והיא תרצה לאכול שרימפס ופרות ים והילדים ירצו היא תביא להם לאכול מזה ושאני לא יכול להתערב ולהגיד לה איך לגדל את הילדים , היא אוכלת חמץ בפסח ואמרה שגם תתן לילדים לאכול, אני אמרתי לה מבחינתי אין דבר כזה אנחנו יהודים וזה כבר לא קשור לת זה קשור ליהדות והיא לא מוכנה להבין ורק אומרת שאני לא מכבד אותה ושבגללי אין שלום בית, אני אמרתי לה שאין דבר כבר שאני יביא ילדים לעולם והם יגדלו להיות גויים ומיצידי לפרק את הנישואין כי אין מצב שאני יסכים לדבר כזה.

אני לא יודע מה לעשות

תשובה

שלום לך

אתם חיים במציאות מאד מורכבת.

התחתנתם על בסיס דבר אחד - הסכם בלתי כתוב בינכם, וכעת אתה רוצה לשנות אותו.

ברור שאינך כופה על אשתך דבר והיא תמשיך להתנהג כרצונה. יחד עם זאת יש כמה דברים שצריך להסכים עליהם לפני להמשיך בחייכם אני מבין שאין לכם עדין ילדים

1. טהרת המשפחה - בענין זה לא ניתן שאחד מקפיד בלי שיתוף פעולה של השני.

2. כשרות בבית - המטבח בבית צריך להיות כשר בכשרות בסיסית ביותר איסור מוחלט להחמיר. בחוץ או בחדר כל אחד יכול לאכול מה שהוא רוצה.

3. שמירת שבת - במרכז הבית. מי שרוצה לעשות מלאכות האסורות בשבת - יעשה זאת בחדר צדדי ובשקט ככל שניתן.

4. חינוך הילדים - לפי להתחתן צריך לסכם על חינוך הילדים עד גיל סוף היסודי אח"כ הם יעשו מה שהם רוצים. אני מבין שזו אבן נגף בינכם ונראה לי נכון לפטור אותה באופן מפורט ביותר לפני להמשיך ביחד.

יש עמותה ,שאינני זוכר את שמה, שעוסקת בזוגות כמותכם גם בייעוץ גם בהבנה של השני וגם במציאת דרכים ופתרונות.

בהצלחה דוד לוי

098987548

כתבות נוספות