שאל את הרב

חלום על ספר תפילה שיצאה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 04/07/23 11:05 טו בתמוז התשפג

שאלה

כבוד הרב שלום,

קמתי הבוקר מחלום שהרגיש אמיתי, בחלום אני עצמי בגיל הנוכחי רואה כל מיני ספרי אלבום שלי מהגן (הגננת הייתה מכינה לנו ספרי אלבומים עם תמונות מהחגים וכיתובים מהתורה, למדנו המון על ערכים של היהדות והמסורת שלנו) ולפתע אני נתקלת בספר שלא מוכר לי אין בו תמונות פשוט ספר כתיבה, לא זוכרת מה היה כתוב שם ואם זה היה באמת משהו קיים אבל כמו מזמור תהילים.

פתחתי את הספר ממחשבה שאני רוצה לקרוא קצת דברי קדושה כשפתחתי את הספר ונתקלתי במה שכתוב קיבלתי סוג של ״אור״, הגוף שלי הצטמרר (מהתרגשות, בהיבט טוב) ולפתע כמו מעין מנגינה נעימה של אור, משהו גבוה שנכנס לי לראש או לתודעה, זו לא הייתה מנגינה ששומעים אותה מבחוץ אלא הייתה בתוכי הרגשתי כאילו הנשמה שלי התעטפה באור ומנגינה עילאית כזו, כל כך התרגשתי בחלום אמרתי ואווווווו מה זה עשה לי, נדהמתי מהכוח של המילים שהיו כתובות שם שגרמו לי לשמוע את התדר הזה

לא זוכרת המשך מהחלום ואולי כבר קמתי ממנו או שחלמתי על משהו אחר.

יש לי המון חלומות עמוקים גם על העולם שאחרי גם על נפטרים שהכרתי, החלומות שלי מרגישים ממש מציאותיים. אשמח לפירוש של החלום בבקשה.

תשובה

שלום

אני לא יודע לפרש את החלום.

מצד אחד, באופן כללי מקובל היום לומר שהחלומות שלנו הם לא סימנים מלמעלה, אלא תוצאה של מחשבות ותת הכרה שיוצאים החוצה בחלום.

נפש האדם היא דבר כל כך מורכב ועמוק, שקשה מאוד לדעת מאיזה חוויות, פחדים ומחשבות מהעבר הקרוב או הרחוק החלומות וכל פרטיהם נובעים.

מצד שני, מי שהחלומות שלו עוסקים בכזה עומק ובכאלה תכנים רוחניים, זה בהחלט מעיד על המקום הרוחני שאליו הוא שייך.

אני ממליץ להמשיך את ההתקדמות הרוחנית שלך, בלימוד, בתפילה, בחסד ובדבקות בתורה ומצוות.

אשרייך

כל טוב

כתבות נוספות