שאל את הרב

איך למצוא עבודה שמתאימה לי בחופש?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/07/23 20:35 כ בתמוז התשפג

שאלה

אני מרגישה שלמצוא עבודה זה מה שתוקע אותי מליצור לעצמי חופש וואו!

כאילו אני לא סוגרת דברים כי אולי תהיה עבודה ואני ממש רוצה מסגרת מאורגנת של כמה שבועות בחופש שבאמת מרווחים כסף!

זה ממש חשוב לי ומשהו שם תקוע לא מצליחה למצוא עבודה מתאימה(אם יש לכם רעיון איך לעזור לי אשמח גם בזה)

אבל זה תוקע אותי משאר החופש

חוצמזה שאני באמת צריכה כסף וזה ככ מתסכל לא למצוא!

תשובה

שלום טליה,

מה שלומך?

סחטיין על החריצות בחיפוש מקום עבודה! לחפש עבודה זו ממש עבודה בפני עצמה.. ;) זה באמת מתסכל לחפש עבודה בנרות ולא למצוא. יש הרבה אנשים סביבך שחווים את החוויה המציקה הזאת. את גם מתארת תחושה של תקיעות בחיים בגלל זה, נשמע לא נעים בכלל. בואי ונבין יחד מעט על עולם העבודה ומשם נמשיך.

מיליוני אנשים יושבים מול המחשב בניסיון למצוא עבודה... עבודה בתחום שהם אוהבים, במקום קרוב לבית, עם שכר טוב. בקיצור, עבודה בדיוק כמו שהם רוצים! רק ש.. מיליוני האנשים האלו לא יודעים מתי הם ימצאו אותה. לפעמים הם גם מגלים בדרך שהתחום שהם חיפשו בו עבודה הוא לא התחום שהם רוצים באמת. אז מתחילים לשנות כיוון ולהתחיל לחפש מהתחלה, שוב. מחיפוש לחיפוש מגיע חבר שקוראים לו: יאוש. היאוש יכול להיות די מדכא ולגרום לאדם לחשוב שהוא לא שווה. שאולי אין משהו בחוץ שיתאים לתחום שהוא אוהב, במקום קרוב לבית, עם שכר טוב... אבל מה שאותו אדם לא יודע, יחד עם עוד מיליוני האנשים שמחפשים זה- שמעבר לפינה, כנראה מחכה לה עבודה. עבודה שמתאימה בדיוק בשבילו, ומחכה אך ורק לו.

הנה כמה רעיונות שאולי יוכלו לעזור לך בדרך למציאת העבודה שתתאים לך:

1.מה אני רוצה?

קודם כל, חשוב להתמקד בתחומי העבודה שאת אוהבת ורוצה לעבוד בהם. תחומים שאת טובה בהם או תחומים שמסקרנים אותך. את בת 16, וזה זמן מהמם לעבוד בעבודות מגניבות ולחוות חוויות מצחיקות :). מעלה כאן כמה תחומים, מוזמנת לפתוח את הראש ולכתוב לך בצד את אלו שמדברים אלייך:

מוכרת בחנות (בגדים, ספרים...), מפעילה בלונה פארק, סדרנית בקולנוע\באירועים עירוניים, עובדת חקלאית, בייביסיטר, מלצרית או עובדת גלידריה, עבודה משרדית, סיוע לאנשים עם צרכים מיוחדים ועוד ועוד. חשבת גם על עבודה מהבית?

2.שלום, מחפשים עובדים?

טוב, אולי זה קצת מביך.. ועדיין, אם בסעיף הקודם בחרת עבודה שנמצאת בקניון או במקום קרוב לבית- יכול להיות שיעזור לעשות את הדבר הבא:

נגיד ובחרת בעובדת גלידריה- את יכולה ללכת לקניון או לגלידריה הקרובה, לשים חיוך גדול על הפנים (חשוב להגיע באנרגיה חיובית, זה יכול להשפיע מאוד), ולומר: "שלום, אתם מחפשים עובדים?". יהיו פעמים שיגידו לך- לא. אז פשוט תמשיכי הלאה למקום הבא. יהיו פעמים שיתנו לך מספר טלפון של המנהל, ויהיו פעמים שאת לא תדעי אבל כרגע שאלת את המנהל עצמו... והופ! את תמצאי את עצמך בתוך ראיון עבודה;). נ.ב יכול להיות שתמצאי עבודה שתוכלי לעבוד בה בשילוב מתאים גם עם הלימודים במשך השנה ולהרוויח עוד כסף.

2.הווו אינטרנט יקר

מזל שיש אינטרנט.. אחרת כל מה שהיית עושה זה להסתובב ברחבי העיר ולשאול אנשים (ולעשות ספורט טוב על הדרך). אולי כבר חיפשת באינטרנט, ובכל זאת מעלה כאן כמה אפשרויות לחיפוש ממוקד ודי נוח:

* אתר alljobs

https://www.alljobs.co.il/?gclid=Cj0KCQjwkqSlBhDaARIsAFJANkhvqU8TB_VX0BXwGEjnKzHrzJuB6TucrJNjZtjjMMxlZYmc-Hkxrm0aAlqqEALw_wcB

* אתר jobmaster

https://www.jobmaster.co.il/

*קבוצת פייסבוק באזור המגורים שלך. את יכולה לכתוב בחיפוש בפייסבוק: עבודה ב**** (לדוגמה:עבודה בתל אביב).

באתרי חיפוש העבודה אפשר לסמן "עבודה לבני נוער", וגם "עבודה זמנית", ולמצוא דברים מתאימים.

3.לכי תספרי לכולם ש...

שיתפת את החברים? המשפחה? או סתם אנשים שאת מכירה?

לפעמים דווקא לאנשים הקרובים שלנו יש רעיונות למקומות עבודה, או שהם מכירים מנהלי עבודה ויכולים ישר לקשר אותך! נסי לשתף, זה בטוח לא יזיק.

5.אמאל'ה! ראיון עבודה

ראיונות עבודה מלחיצים אותך?

לפעמים בראיון עבודה כל הבטחון נוזל ממנו החוצה, ואנחנו הופכים לשלולית.. ולא רק בגלל החום.

יש הרבה הרבה טיפים איך כדאי להתנהל בראיונות עבודה. מצרפת לך אתר שיכול לעזור עם כמה טיפים טובים: https://www.alljobs.co.il/ArticlePage.aspx?LinkWord=professional_3

6.החיים ממשיכים

טליה, כתבת שזה שאת לא מוצאת עבודה תוקע אותך מלתכנן תוכניות אחרות, וזה נשמע די מבאס.

בכל זאת, את בחופש הגדול ועוד מעט כבר תחזרי לבית ספר.. . תדעי שלפעמים דווקא כשאנחנו ממשיכים לתכנן תוכניות כרגיל ולעשות דברים שאנחנו אוהבים- אז דברים שאנחנו רוצים יכולים להגיע ממש עד אלינו. ו..מה יקרה אם תקבעי טיולים או יציאות עם חברות ומשפחה? ותודיעי להם ברגישות מראש שאת גם מחפשת עבודה ויכול להיות שתצטרכי לבטל. בצורה כזו, את עדיין יכולה להנות מהחופש ותוך כדי לחפש עבודה. זו תוכנית שאולי תוכל לעזור לשפר את המצב רוח, והוא חשוב לא פחות מהכסף, אם לא יותר;).

לסיכום. העלינו כאן כל מיני רעיונות וכיוונים שיכולים לעזור. מקווה מאוד שתמצאי מהר ובקלות את העבודה המתאימה לך. ואם כבר יש לך כמה תחומים מסוימים שמעניינים אותך לעבוד בהם או שאת סתם רוצה לשתף ולהתיעץ– יכולה להתקשר למוקד הטלפוני - כוכבית 8298, ולבקש אותי (הללי). יכול להיות שאוכל לקשר אותך לכמה אנשים ישירות.

חוץ מזה, אנחנו כאן באתר-

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927

בהצלחה ענקית יקרה!

הללי

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות