שאל את הרב

קשר ראשון - אבל הוא לא מעוניין בזוגיות!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/07/23 00:56 יח בתמוז התשפג

שאלה

אז ככה , הכרתי אותו לפני שנה . שנינו באותו הגיל (סביבות 30) ושנינו אף פעם לא היינו בזוגיות

הוא טוען שהוא לא מחפש ואני פשוט לא יצא לי. התחלנו בקשר פיזי אבל זה היה מעבר למה ששנינו רגילים פתאום שיחות עומק , היינו יושבים עד 4-5 בבוקר בשיחות נפש . אני מכירה אותו ואת הפנימיות שלו יותר ממה שהקרובים אליו מכירים .

אני מפתחת רגשות והוא עדיין לא רוצה זוגיות. ניתקנו קשר כמה פעמים אבל כל פעם זה חוזר - מהצד שלו

אני חשובה לו והוא לא רוצה לוותר עליי אך לא רוצה זוגיות (שנינו לא היינו בזוגיות)

מהרגע הראשון שנפגשנו המבט בעיניים הרגיש אחרת ואני מרגישה שהוא האחד שלי. הזיווגשלי

תשובה

שלום לך יקרה!

תודה שבחרת לשתף אותנו בתחושות שאת חווה במערכת הזוגית שלך. אפשר לראות במילים שלך את האהבה וההיקשרות שלך לבחור שהכרת אחרי שנה. ובצדק, איך אפשר שלא להרגיש כך כשיושבים יחד אל תוך הלילה ומשחנשים או מחליפים מבטי האהבה דרך העיניים?! לגמרי איתך ומבינה לליבך!

ובכן, מה אפשר לעשות אם מצד אחד יש אהבה כל כך גדולה מצידך ומצד הבחור שחוזר כי קשה לו לוותר עלייך, אבל מצד שני הוא לא מכוון כמוך- לזוגיות? ננסה להציע מספר כיווני חשיבה ואת מוזמנת להוסיף גם משלך.

מהי זוגיות?

בשתי מילים: אהבה ומחוייבות.

מה הכוונה? זוגיות כוללת הרבה ממה שאת מרגישה- אהבה, קרבה, אכפתיות, רגישות, הנאה, שיתוף. אך היא גם חייבת לכלול מחוייבות, הדדיות, נאמנות כדי שהקשר יתקיים בהווה וימשיך להתקיים גם בעתיד, בחיים המשותפים שלכם יחד. ושני הרבדים תלויים אחד בשני כדי לחוות זוגיות טובה ובריאה.

לתת את הנשמה ואת הלב?

לכן, כאשר האהבה נמצאת בינכם, וזה מבורך, כדאי לך לבדוק האם גם החלק השני יכול להתקיים בקשר בניכם. האם שניכם יכולים ליצור בקשר הדדיות, כלומר כיוון משותף לזוגיות, לבניית בית, למחויבות מעבר לריגוש שיש בניכם? האם אתם מסוגלים להישאר שם אחד בשביל השנייה לכל החיים כי אתם רוצים לחיות יחד? או שמא באמת רק את רוצה בכך? במקרה כזה כדי ללכת יחד לייעוץ זוגי קטן, בלי להלחיץ, רק כדי לראות מה הכיוון שלכם, לאן כל אחד לוקח את הקשר והאם דרכיכם יכולות להיפגש יחד? יתכן שבמהלך המפגש תוכלי לשמוע את הדעות שלו על זוגיות, אולי יתבהר לך יותר מהי הסיבה שבגללה הוא לא רוצה ויתכן שגם השיחה תעורר אותו לרצות כי יבין שככה הוא עלול לאבד אותך..

מה שכן, אחרי שיחה כזאת, מול יועצת או בניכם, תוכלי לקבל החלטה איך והאם נכון לך להתנהל בתוך קשר כזה. כי כאשר אחד מבין הזוג רוצה רק את האהבה ולא את המחויבות, הוא בעצם מעדיף רק להנות, להיות אוהב ונאהב, להרגיש משמעות אבל בלי לרצות להיות שם בשביל השני כל החיים. האם את מוכנה לתת את הלב שלך למישהו שאולי לא רוצה להתחייב ולהיות נאמן לך לכל החיים? שאולי לא יהיה מסוגל להיות שם בשבילך בכל הרגעים, גם כשקשה וגם כשטוב?

ומה עם הוא הזיווג שלי?

זו שאלת השאלות האם מה שאת מרגישה כלפיו זו תוצאה של אהבה או שמא חיבור לנשמה שרוצה להתחבר לזיווג שלה. והאמת, שאי אפשר לדעת. יתכן שכן ויתכן שלא. מה שאנחנו כן יכולים לדעת, בשביל להיות בזיווג, בזוגיות, צריך שניים ולא אחד וכל עוד אין רצון מצידו לחיות איתך בזוגיות, אולי זה לא הזיווג שלך?

סתם בזבזתי זמן?

תלוי איך תבחרי לראות את התקופה שעברתם יחד. את יכולה לראות אותה כבזבוז זמן, ואת יכולה לראות אותה ההפך הגמור- כניצול זמן. איך?

כל מפגש שלך עם אנשים, יכול ללמד אותך על עצמך, במודע ושלא במודע, בדרך החיוב או בדרך השלילה. את יכולה לפגוש אדם ברחוב ולהתרשם מהדיבור ומהעשייה שלו וללמוד על עצמך שאת מעריכה אנשי עשייה או כי את כזאת או כי זה מספק אותך להיות ליד אנשים כאלה.

המפגש בניכם לימד אותך משהו. האם זה אומר שבהכרח הקשר בניכם ימשך? ממש לא. כי כל אחד מכוון למקום אחר. אבל ברור שככל שהקשר עמוק יותר, ככה התובנות שלך על עצמך, על העולם, על זוגיות- יהיו עמוקות יותר. במידה והקשר העמוק לא יתקדם לאותו כיוון, ברור שהוא גם יהיה כואב יותר ממפגש עם 'סתם' עוד בנאדם מהרחוב. אבל האם היה לפגוש אותו, למרות הכאב? את זה את תחליטי.

בעיניי, עצם זה שחווית לראשונה בגילך קשר זוגי, את יכולה לרקוד מרוב שמחה!! זה אומר שאת יודעת ואת יכולה להיות בזוגיות. את יודעת ליצור קשר, לשתף בחיים שלך, את יודעת להיקשר ולהכיר את מי שעומד מולך. את יודעת מהי אהבה, מהי קרבה ואת גם יודעת שאת רוצה מחויבות, נאמנות וקשר יציב לעוד הרבה שנים. ואם לא היית יוצאת עם הבחור כנראה שלא היית יודעת ומרגישה את כל זה. מה דעתך?

אני מזמינה אותך להמשיך לשתף ולהתייעץ איתנו גם דרך צ'אט בווטסאפ: 052-468-3927, וגם במוקד הטלפוני: כוכבית 8298.

בהצלחה רבה,

הודיה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות