שאל את הרב

איך אפשר להתחזק ולהעיז להשתנות גם מול הסביבה הקרובה שלי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/07/23 00:53 יח בתמוז התשפג

שאלה

היי

לאחרונה אני נמצאת בתקופה של התחזקות רוחנית. אבל יש בעיה. אמנם באולפנה אני משהו אחד, כלומר אני כבר נמצאת בתוך השינוי. אבל בבית אני לא. אני ממשפחה דתית לגמרי, אבל אנחנו לא ממש דוסים. אני יודעת שאם אני אלך לידם עם חצאיות ארוכות או שאני שירים יותר דתיים הם ישר יזרקו לי הערות ויצחקו, וזה באמת לא ממקום רע שלהם, אלא הם חושבים שזה לא רציני ולא באמת.

מה אני יכולה לעשות אם אני באמת רוצה להתקדם אבל זה משהו שקצת מונע ממני?

תודה רבה!

תשובה

שלום יקרה, איזו מתוקה את!

איזה כיף לך שאת פועלת לקדם את עצמך. את לא בוחרת להישאר במקום הנוח שלך ואת עושה פעולות כדי להגיע למקום שאת רוצה להיות בו, מתוך התקרבות לה' והתקרבות אל מי שאת. זה דבר גדול מאוד, מאוד. מאחלת לך להיות כל הזמן בתוך שינוי והתקדמות, ולצאת מאזור הנוחות של עצמך ולגדול עוד ועוד. הלוואי על כולנו. :)

מה שאת מתארת כאן זה קושי/בעיה נפוצה אצל כמעט כל אדם שרוצה לשנות את עצמו. מצד אחד יש אותי ואת איך שאני רואה את עצמי ומצד שני יש את מי שסביבי. השאלה איך הסביבה תגיב ל"אני החדש" שלי מעסיקה אותנו באופן טבעי, חשוב לנו להוכיח לסביבה שהשינוי שאנחנו מסגלים לעצמנו הוא אמיתי, שהשינוי הוא עמוק ולא משהו שטותי שעוד כמה ימים יחלוף עד ה'שיגעון' הבא שיגיע.. אבל את יודעת מה יותר חשוב לנו כשאנחנו רוצים לעשות שינוי בעצמנו? להוכיח את זה לעצמנו. שבי רגע מול עצמך ותחשבי - אני מאמינה בשינוי שאת עושה? או שאת צריכה עוד להוכיח אותו לעצמך? האם אני מאמינה שהשינוי שלך הוא "רציני"? כשאת תהיי שלמה מול עצמך, ותחבקי את האני החדש שלך, ותשמחי בו - יהיה לך הרבה יותר קל לצאת איתו החוצה.

תזכרי שהסביבה שלך והמשפחה שלך בסוף רוצים בטובתך, רוצים שתהיי מי שאת. גם אם זה מוזר/ שונה בהתחלה.. הם יראו אותך מתמידה במה שחשוב לך, ובסוף יכול להיות שגם הם יתרגלו ואפילו יעריכו את זה. (יכול להיות שכבר בהתחלה הם יפרגנו ויעריכו, אולי החשש שלך נמצא רק אצלך? גם זו אפשרות מציאותית..)

תני לעצמך את החופש להיות מי שאת. תאפשרי לעצמך להתלבש כמו שאת רוצה, לשמוע את השירים שאת רוצה, לעסוק בדברים שאת רוצה. אם לא תעשי את זה עבור עצמך -מי יעשה את זה בשבילך?! שווה לנסות. אל תתני לאף אחד לערער אותך בזה.

ודבר אחרון – תקשורת. תבחרי מראש מול עצמך איך את בוחרת להגיב להערות שאלי יצוצו בעקבות המראה החדש שאימצת לעצמך / הבחירות החדשות שלך. תוכלי ממש לדמיין איך את מגיבה בסיטואציה כזו. אני מאמינה שתגובה מכבדת ונעימה תתקבל בצורה טובה בצד השני. יכול להיות שתאמרי "זה מה שבחרתי ללבוש ואני מאמינה שזה טוב בשבילי." או פשוט " ככה אני אוהבת" לומר את זה זה בצורה בטוחה, מכבדת ואולי אפילות בתוספת חיוך יעשה את העבודה מצויין.

לסיכום יקרה,

ראינו שהחשש שלך הוא נורמלי ומלווה כל אדם שנמצא בתהליך של התפתחות אישית/שינוי. ראינו שהביטחון שלנו מתחיל קודם כל אצלנו ובתוכנו ואחר כך מול הסביבה. ראינו גם שבאמצעות תקשורת בוגרת ומתאימה אפשר לשמור מצד אחד על עצמנו ומצד שני על הסביבה.

מוזמנת לכתוב לנו עוד! בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

תהילה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות