שאל את הרב

בגדים יפים וצנועים - יש דבר כזה??

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/07/23 21:52 כ בתמוז התשפג

שאלה

אני באמת חשוב לי, באמת! חשוב לי לעשות את רצון ה', חשוב לי להתלבש בצניעות, להיות ייצוג למה שאני מאמינה ולדרך בה אני בוחרת ללכת. אבל זה קשהההה. הכל כמעט צנוע, החולצה כמעט מגיעה למרפק, החולצה פתוחה רק מעט, פה רק קצת צמוד, כאן שסע אז רואים רק קצת ברך.

דיייי, נמאס לי!!!!!!!!!!!!

אני לא מוצאת בגדים במחיר נורמלי, שאני אוהבת ושתואמים לצניעות ע"פ ההלכה.

אם יש זה בגדי מעצבות יקרים רצח ותגידו שהמבחר לעומת פעם גדל אני לא מוצאת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

רוצה שהסטייל והצניעות ישתלבו ושיהיה לי נוח.

אשמח לעזרתכם!

תשובה

טליה יקרה.

אני שומעת את התסכול שלך, כשמצד אחד את באמת מאמינה בקב"ה ורוצה לשמור מצוות ולהקפיד, אבל המציאות מקשה עלייך. באמת, האופנה לא תמיד ידידותית כלפי דתיות שומרות מצוות. קשה למצוא בגדים שגם יהיו לפי ההלכה, וגם ייראו יפים ואופנתיים.

אז מה אפשר לעשות? אנסה לתת לך כמה טיפים מנסיוני… :-)

קודם כל, אם את מוצאת משהו שהוא "כמעט", לפעמים אפשר לסדר את זה באמצעות בגדי בסיס. יש חנויות שמוכרות פתרונות צניעות לנשים דתיות (תכתבתי בגוגל "פתרונות צניעות לדתיות", ותראי) - בגדי בסיס שאפשר לשלב בלבוש ולא מכבידים כמו חולצות בסיס רגילות. למשל, חולצת בסיס חצי/גופיית חצי/גופיית חצי ספגטי (חצי = מגיעה עד קו החזייה), סוגר מחשוף, שרוולים (חתיכת בד שמתחברת לחולצה ומכסה את הזרוע), שרוולונים (שרוולים שנלבשים כמו עליונית), חצאיות בסיס ועוד. אז אם יש לך חולצה קצת פתוחה שאת אוהבת - אפשר לשים סוגר מחשוף או גופיית חצי. חצאית קצרה מדי - אפשר ללבוש חצאית בסיס. חולצות קצרות - אפשר לחבר להן שרוולים, ללבוש חולצת בסיס חצי או שרוולון.

בנוסף, יש דברים שאפשר לסדר בקלות אצל תופרת. למשל, חולצה פתוחה או שסע ניתן לתפור בקלות. חצאית קצרה מדי, לפעמים אפשר להוסיף חתיכת בד על מנת להאריך אותה. אפשר גם לקנות חצאיות יותר ארוכות (מקסי), ולקצר אותן אצל תופרת כך שיהיו באורך המתאים לך. אותו הדבר לגבי חולצות -לקנות חולצות ארוכות, ולקצר את השרוול אצל תופרת. זה פתרון טוב עבור בנות גבוהות, שקשה להן למצוא בגדים ארוכים מספיק.

יש גם איזורים שבהן יש ריכוז גבוה של חנויות שמתאימות לדתיות, במחירים נוחים. אני לא מדברת על חנויות מעצבים יקרות אלא חנויות כמו "זויה". אני לא יודעת מאיפה את בארץ, אבל עכשיו חופש, אז את יכולה לנצל את זה ליום כיף של שופינג. למשל, ברחוב יפו בירושלים יש הרבה חנויות, אפשר להגיע לשם ברכבת ולחרוש את החנויות ברחוב.

עוד רעיון - לפעמים ממש ליד הבית יש לנו מקומות עם בגדים לדתיות, ואנחנו לא יודעות מזה. למשל, יש נשים שמוכרות בגדים לדתיות בבית שלהן (שוב, במחירים נוחים! לא בגדי מעצבים), וגם בשוק רמלה-לוד (שמתקיים ברחבי הארץ, בכל מקום ביום מסויים) אפשר לפעמים למצוא חולצות 3/4 וחצאיות ארוכות במחירים נוחים. את יכולה לנסות לשאול בקבוצת פייסבוק מקומית איפה באיזור יש בגדים מתאימים לדתיות. בנוסף, ניסית לשאול חברות? אם את רואה מישהי מהכיתה או מהשכונה שאת אוהבת את הלבוש שלה, את יכולה לשאול אותה איפה היא קונה את הבגדים.

ואם למישהי מהקוראות פה יש רעיונות נוספים, נשמח שתכתוב בתגובות (:

אז נתתי לך פה כמה עצות מעשיות ואני מקווה שזה יעזור לך. אני רוצה גם לחזק אותך על המאמץ שלך להקפיד למרות הקושי. העולם המערבי לא תמיד ידידותי כלפי שומרי מצוות. לא תמיד קל למצוא בגדים צנועים, מסעדות כשרות (במיוחד בחו"ל…), סרטים נקיים ועוד ועוד… לפעמים אנחנו צריכים לעשות ויתורים מסויימים, אך יחד עם זאת, אפשר למצוא פתרונות וליהנות גם מהעולם הזה.

את מוזמנת להמשיך ולשתף אותנו. המוקד הטלפוני שלנו זמין במספר: כוכבית 8298. אפשר גם כאן באתר בשאלה חדשה, או בווטסאפ: 052-468-3927.

בהצלחה!

רעות

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות