שאל את הרב

מתי ואיך לעצור שיחות עם בנות בסניף?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/07/23 22:43 כג בתמוז התשפג

שאלה

שלום רב ותודה מראש!

אני מדריך הסניף שלי הוא עם בנות, לא מעורב אבל גם לא נפרד לגמרי, באמצע.

הנקודה שיוצא מזה שאני מדבר עם בנות, בווצאפ, פנים אל פנים, ובכל שיחה זה הולך לדברים יותר אישיים.

אני רוצה לספר על מישהי שדיברתי איתה, בהתחלה זה היה רק לצורך ליווי הבייתה שהיא גרה לידי וזה חוזר ונשנה ואני הייתי סבבה עם זה, אחרי הליווי הלכתי הביתה.

ואז זה המשיך להתפתחות שיח ונוצר מהצד שלה איזה שיח שאני אפילו לא שמתי לב, עד שהגיע היום(אחרי כמעט שנה חחחחח) שרציתי לעצור את זה(זה הגיע לרמה שהיא התחילה לשאול אותי איך אתה רוצה לעצב את הבית שלנו בעתיד) לא זיהיתי שזה מדרדר עד שזה הגיע לנושאים האלו, וחשוב להגיד, לא הייתי מעוניין בכלל בקשרים האלה!! היה לי כל כך כיף לפני שהייתי בכל העסק הזה עם הבנות, ולא רק שאמרתי שאעצור את זה איתה, היא גם נפגעה ממש וניסיתי לעזור, היום היא כבר יותר בסדר...

אבל, לפני כמה זמן פנתה אליי חברה שלה בנושא לעזור לה בשיעורי בית ואני בשמחה נפנה לעזור, ואז כמו הראשונה זה המשיך לשיחות ושיחות שאני כבר מבין לאן זה יכול להגיע ואני לא רוצה להיות שם שוב, תנו לי לחיות את החיים שלי בשקט!!

מה אני יכול לעשות?? בבקשה תעזרו לי, אני רוצה להיות הכי חופשי ומשוחרר שיש, ושיגיע היום - אני אזום את השיחה, בנתיים תנו לי את השקט.

ועוד דבר, גם אם יש שיח ביני לבין מישהי על משהו מסוים, לימודים, סניף וכו' איך אדע מתי לעצור שזה יכול להגיע לפינות אחרות לגמרי, כי אני לא רוצה לחתוך אחת אחת, בסוף יחשבו שאני משחק להן בלב, אתם מבינים? אני אשמח לעזרה.

תודה רבה ויום טוב!!

תשובה

הי שואל יקר!

שאלה מעולה אתה שואל.

אתה בעצם רוצה לדעת איך אפשר, בקשר עם בת, להיות אדיב, אכפתי ומתחשב, אבל בלי ליצור קשר. רואים שחשוב לך שלא יפגעו אחרים סביבך ושלא תיצור ציפיות שוא אצל בנות אחרות. כל הכבוד! זה באמת חשוב מאוד.

לפני שנגיע להצעות ספציפיות, חשוב לזכור שאתה מתנהל במקביל בשני מישורים, וחשוב לוודא שבשניהם חשוב להיזהר. הראשון הוא המישור השכלי. היא צריכה לדעת בשכל שאתה לא מחפש קשר קרוב. המישור השני הוא המישור הרגשי. לפעמים מישהי יכולה לדעת בשכל שאתה לא מעוניין בקשר, אבל הרגש שלה… כבר נקשר ומתחבר.

אז בכנות, יש כמה גישות לאיך למנוע התפתחות של רגש, כל אחת ברמה קצת פחות מחמירה מקודמתה. בוא נעבור עליהן ותראה איזו נראית לך הכי נכונה והכי מתאימה למצב שלך:

את השיטה החרדית אתה בטח מכיר. אפס תקשורת. לא לדבר לא לראות לא להכיר.

השיטה הבאה אומרת - לדבר אך ורק על דברים שיש בהם צורך טכני. בדיוק מה שצריך ולא מילה יותר. לדוגמה, אם אתה מלווה אותה, אז - 'באיזה כיוון הבית שלך?' זה טכני. אבל - 'וואי את חייבת לשמוע מה היה לי היום בבית', זה כבר אישי.

הגישה השלישית אומרת - לדבר רק דיבורים מהראש אבל לא מהלב. כלומר כל דבר שמערב רגשות, חלומות, כאבים, ודברים שאתה מרגיש שלא היית מספר לכל אחד… אז זה דיבור מהלב ודיבור כזה מקרב במיוחד. חשוב במיוחד לשים לב לשני דברים שהכי משדרים קירבה - הראשון הוא לספר איך אתה מרגיש איתה (לדוגמה - 'וואי כיף לי איתך'), והשני הוא להביע ציפייה למפגש הבא ('וואי אני כבר מחכה ליום שלישי שנוכל להיפגש').

כל זה מבחינת הרגש. חשוב גם להבהיר בשכל שאין לך כוונות כאלה. אתה יכול לספר בכללי לדוגמה (בלי לדבר עליה) שאתה חושב שבתקופה הזו בחיים שלך אתה לא מחפש קשרים, ואתה לא מאמין ברעיון של חברה לפני גיל חתונה. זה יבהיר לה בשכל שאין לך כוונה כזו.

תרגיש חופשי לפנות אלינו בשאלות מתי שתרצה. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה אחי היקר!

נתנאל

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות