שאל את הרב

איך מפתחים אישיות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 01/07/23 22:21 יב בתמוז התשפג

שאלה

שלום,

רציתי בבקשה לשאול איך אני מפתחת אישיות, לדעת מי אני, מה אני רוצה, מה הערכים שלי וכן הלאה כך שיהיה לי אישיות חזקה, מגובשת, יציבה, שורשית ומודעת?

תשובה

היי יקרה.

איזו מהממת את!

קודם כל, כבר משאילת השאלה אפשר ללמוד עלייך הרבה, ושאת כבר בתהליך של מודעות לעצמך, ובתהליך של חיפוש ועיצוב האישיות שלך – על כך את ראויה להערכה רבה מאוד. את מוזמנת לטפוח על השכם שלך בבקשה :)

השאלה של בירור הזהות שלי ובעצם השאלה - "מי אני?" מלווה הרבה אנשים במהלך החיים, והתשובות לפעמים גם משתנות מפעם לפעם. דברים שהאמנתי על עצמי בעבר פתאום מקבלים זווית חדשה בעקבות אירועים שקורים לי.

האמת היא.. (אולי קצת מעצבנת) שהתשובות נמצאות אצלך! תוכלי להתחיל לשאול את עצמך שאלות: מה התחביבים שלי? לאילו דמויות אני מתחברת מסביבי? אולי גם מה הערכים שמאפיינים אותם במיוחד שאני רוצה שיהיו גם בי – אם נגיד המחנכת שלך משמעותית עבורך תוכלי לחשוב מה יש בה? מהם הערכים שמאפיינים אותה והופכים אותה ל "אישיות חזקה".

דבר נוסף, האישיות שלנו מתחזקת דווקא כשאנחנו מתמודדים עם אתגרים. תוכלי לחשוב על עצמך על קשיים שהיו לך בחיים והתגברת עליהם, יכול להיות במערכות יחסים, מול הלימודים או בכלל.. מה עזר לך להתגבר? מה למדת מהם ? מה למדת על עצמך בעקבות אותו אתגר? (אולי התמדה /נחישות/ אומץ/ משמעת עצמית, אחריות, ועוד המון...).

וגם, תוכלי לקרוא ספרים שעוסקים בנושא של התפתחות אישית שיתנו לך קצת השראה.

מקווה שהצלחתי לעזור,

אשמח לשמוע ממך עוד תהיות /מחשבות/ שאלות על העניין - אם תרצי, פה בשבילך! אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

תהילה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות