שאל את הרב

"עשה לך רב" (המשך...)

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 16/06/23 17:49 כז בסיון התשפג

שאלה

תודה על תשובתך!

נראה שאתה "מחשיד" אותי (בלשון המעטה ובמלוא האדיבות) ומשייך אותי לתרבות החמס עליה ציינת וקישרת מדברי הרמב"ן ז"ל, אינני חילוני והגם כשהייתי חילוני לא נשתתפתי בתרבות החמס החילונית הישראלית או הגויית (אמריקנית או אחרת), ואם נראיתי כאוהד תרבות מתירנית ופריצותית זו וכשותף וכמסכים ודוגל בהווייתה - הרי ראיה זו הייתה אצלי בתמימותי וללא דעת אלהים לכן קרא אותי "לסדר" ונתן לי את התורה לעבדה ולשמרה, על מנת שיפקחו עיני ולא אראה את כל ערי הככר החמוסים - כגן ה'.

התורה הובילתני אל שאר קומותיה, הגבוהות ביותר, עד שהגעתי לקומה האחרונה, וכמי שאומרת לי: "אינך צריך לי יותר, אם תרצה צא אל ערי הככר והשמר במה שלמדת והוזהרת, אם לא תרצה להגיע אל ערי הככר על מנת שידעו אותך או אודותיך – הישאר בקומה זו אחרונה עד עת יפקוד ה' את הארץ ואז תוכל בגאון לצאת אל המרחב יה בהם אינך זקוק לי. התאזר נא בסבלנות".

משמע מכך שאינני כפוף לתורה אלא רק נשמע לאזהרותיה, ואם לא יצאתי מהבועה של עצמי לא הייתי מגיע ומתעלה אל שאר הקומות.

התורה הייתה שעשועיו של הקב"ה יום יום משחקת לפניו תמיד, והייתה באומנה אצלו, ומשהורדה לבני האדם - הרי היא משחקת בתבל ארצו, ושעשועיה את בני האדם. כן, השתעשעתי בתורה ומצאתני זכאי על מנת להוביליני אל המדרגה האחרונה הגבוהה שלה, ולגלות לי את רוב או כל (המודחק) סודותיה.

אני מרגיש שאני מחוץ לכלל ישראל מהסיבה שאין לי כיום את התורה, אלא רק בהגיה ונשמע לאזהרותיה, וכיוון שאני בהגיית התורה תמיד - יש לי על מה להתפלסף ולהגיע לקושיות ולשאול שאלות ולעסוק תמיד בחיפוש אחר האמת, ואינני מפחד מן האמת היות ואינה נוגעת לי במיוחד והריני נשאר אובייקטיבי כדרכי ותמיד מחייך, ומקיים בהתפלספות זו אגב כך: "באהבתה תשגה תמיד".

תודה על תשומת הלב,

תשובה

שלום וברכה

חס ושלום !

דבריי אמרו בדיוק את ההפך.

אני שומע מדבריך שאתה בונה את הקומות הראשונות של ישרות והגינות, זהירות בכבוד חבירו וכדו׳.

ולוואי וכולנו נבנה את הקומות בדרך זו.

כל טוב

כתבות נוספות