שאל את הרב

איך לחזק את הקשר עם אחי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/06/23 21:56 ג בתמוז התשפג

שאלה

אני מאוד אוהבת את אח שלי, באמת!

בזמן האחרון הוא שיפר את ההתנהגות שלו מאח מציק, חופר ומרביץ לאח שכמעט לא מציק ומתנהג בבגרות. רציתי לצ'פר אותו ולהחמיא לו על זה וללכת איתו לארוחה והייתי שמחה לקבל טיפים איך להגיד לו כמה אני אוההבת ומעריכה אותו בצורה שהוא יבין.

מעבר לזה, הוא נוסע שנה הבאה לישיב שהיא פנימי ככה שארא אותו רק בסופ''שים והייתי שמחה לקבל כמה טיפים בנוגע שמירה וחיזוק הקשר בינינו.

תשובה

שלום נסיה.

מה שלומך?

מרגש לקרוא את השאלה שלך. זה מראה כמה הקשר עם אחיך חשוב לך, וקשה לפספס כמה את אוהבת אותו... ההתנהגות שלו השתנתה בצורה מטורפת ואת שמת לב לזה. גם העלית את הרעיון לצ'פר את אחיך בארוחה מפנקת וזה רעיון נפלא! באמת כדאי לחשוב איך לדבר בשפה שלו, כדי שהוא יבין כמה את מעריכה את השינוי שהוא עשה (וגם ימשיך בדרך הטובה הזאת כשיהיה רחוק). בואי וננסה להבין קצת קודם יחד על הבעת אהבה והערכה למישהו קרוב.

בעולם שלנו אנשים מדברים בכל מיני שפות, כל מדינה והשפה שלה.. אם אדם רוסי ינסה לדבר עם אדם גרמני- כנראה שהם לא יבינו אחד את השני.. אלא אם כן שניהם מדברים בעוד שפה משותפת.

גם בעולם החיות זה ככה.. דמייני לך אריה ודג נפגשים, מצליחה לדמיין?

פתאום האריה מתחיל לשאוג (ככה הוא אומר: שלום!), והדג המפוחד אולי רק ירעד, ויוציא כמה בועות. כנראה ש..הם לא ייצאו יחד לבילוי באגם.

אותו הדבר גם בשפת האהבה.. אם אכתוב לתינוק מכתב עם 3 דפים ארוכים ומלאים במילים אוהבות, הוא יבין משהו?!? אולי.. אם הוא גאון;)

אז מסתבר שגם לאהבה יש כמה שפות משלה.. וכשאנחנו מגיעים לדבר עם אדם מסוים כדאי שזה יהיה גם בדרך שהוא מבין. זה יכול לעזור לקשר להיות קרוב יותר ולחזק אותו.

ד"ר גרי צ'פמן כתב ספר- 5 שפות לאהבה. הנה השפות וכמה הצעות שיכולות לעזור לך:

1. שפה מילולית- בפשטות אפשר לומר לו בארוחה שאת ממש רואה את השינוי בהתנהגות שלו ואת מעריכה את זה (את יכולה גם לפרט ממש את הדברים שהשתנו, ככה יכול להיות שהוא יבין יותר למה את מתכוונת). השיחה הזו יכולה לדרוש ממך קצת אומץ ואולי היא תהיה מביכה.. אם את חוששת- את יכולה גם להכין את עצמך מראש ולכתוב את הדברים על דף.

2.מגע- הוא אוהב חיבוקים? דיגדוגים? תתפרעי ופשוט תראי חום ואהבה גם ככה;) או שאת יכולה סתם ללכת לידו ולשים יד על הכתף. מה שמתאים לך. זה כבר יכול להוסיף להבנה שלו כמה את אוהבת אותו.

3.מתנות- איזה מתנות הוא אוהב? אם בכלל.. את יכולה להכין משהו יצירתי או לקנות משהו שהוא רוצה כבר הרבה זמן (אם זה משהו יקר-אולי כדאי להתיעץ עם ההורים). ואת גם יכולה לקנות לו משהו שיעזור לו בדרך החדשה בפנימיה (מנורת לילה, סט עטים מיוחד..).

4.שירות וטיפול- את יכולה לעשות עבורו דברים שישמחו אותו! כמו למשל: לסדר לו את החדר, לפנות את הצלחת שלו אחרי שסיים, לפנק אותו ולעשות במקומו משימה שהוא לא אוהב לעשות (הכל חוץ מלעשות בשבילו שיעורי בית;) ).

5.זמן איכות- את זה כבר הצעת מעצמך, וזה יכול להיות מהמם! לקחת אותו לארוחה עם אוכל שהוא אוהב, להיות יחד ולדבר. זה יכול לשמח גם את הלב וגם את הבטן.

שאלת גם על דרכים לשמור על קשר מרחוק, הנה כמה דברים שיכולים לחזק את הקשר:

-תחביב משותף- יש משהו ששניכם אוהבים? (סרט, ספר, משחק..) מעלף! זה יכול להיות נושא טוב לדבר עליו ולהתעדכן מפעם לפעם. ואם אין אחד כזה- אז אפשר להתחיל לחפש ולשאול אותו על דברים מסוימים שהיית רוצה לעשות איתו יחד מקרוב או מרחוק. דברים משותפים מאפשרים לאנשים להרגיש מחוברים יותר.

-מה הלו"ז?!- את יכולה לשתף אותו בלוח זמנים שלך, וגם להתענין בלו"ז שלו. לפעמים כשיודעים את הלו"ז אחד של השני זה מאפשר להיות יותר בעניינים, להתעניין בדברים מסוימים שקורים ולהישאר מחוברים.

-סתם כי בא לי לסמס- אפשר גם סתם ככה באמצע היום לשלוח הודעה מצחיקה, סרטון, אימוג'י מדליק או איזה GIF. זה לפעמים נותן לצד השני תחושה שמישהו חושב עליך ומשם יכולה גם להתפתח התכתבות..

-ל ש ת ף- לפעמים מי שמולנו לא משתף אותנו בחיים שלו, כי הוא עוד לא מרגיש בטוח.. אם זה קורה- את יכולה פשוט לשתף אותו בחיים שלך- בפרויקטים, באתגרים, במבחנים, ב-מה קורה עם החברים. ואולי זה יגרום לו לשתף גם.. יכול להיות שגם יהיו לו דברים מעניינים לומר ותוכלו ללמוד אחד מהשני.

-שיחת וידאו- רוצה להראות לו משהו מדליק? או סתם מתגעגעת? יכולה להתקשר בוידאו. זה מרענן, כיפי ויכול להיות גם מצחיק!

-קופצת לביקור- אמא ואבא הולכים לבקר את האח ואת יכולה להצטרף? לכי על זה. בצורה כזו תוכלי לראות גם את החיים שלו ביום יום, את החדר, החברים, הכיתות, החצר.. זה יכול ממש לחבר.

-אינסטוש- אם לך ולאח שלך יש רשת חברתית מסוימת ששניכם נמצאים בה (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר..)- אז כדאי שתעקבו אחד אחרי השני. ואת כמובן יכולה להגיב על דברים ולפרגן ממש כמו אחות תומכת..

-מה השם האמיתי שלך בכלל?!- זו רק המלצה ורק אם אתם מרגישים עם זה בנוח;) להמציא כינוי אחד לשני.. יכול להיות מגניב אם הכינוי יהיה שם של חיה! וזה גם יכול להיות סתם: צ'וקי, לולי, חרג'וקי וכל מה שבא לכם!

רק תזהרו לא להתגעגע אחד לשני בסוף יותר מידי;) געגועים זה חומר משמר.

לסיכום. העלינו כאן הרבה רעיונות איך אפשר לדבר אהבה בשפה של אחיך, ואיך כדאי לשמור איתו על הקשר שאת כל כך רוצה גם מרחוק. את מכירה את אחיך הכי טוב, ויודעת מה מעלה לו חיוך ענקי ומה מלהיב אותו (ואם לא-את מוזמנת להתיעץ עם ההורים, יכול להיות שהם גם יוכלו לעזור). מוזמנת להתחיל ב-2 דרכים שהתחברת אליהן, לאט לאט. מאמינה שהוא ישמח לקבל את האהבה שתתני לו, ומאחלת לכם להיות אחים קרובים וחברים ממש טובים.

אם יש לך עוד התלבטות, לא יודעת מה לקנות או סתם רוצה לשתף-אנחנו ממש כאן בשבילך... באתר-

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

שאפו!

הללי

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות