שאל את הרב

דעת הרב על סרטון האולפנה

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 16/04/23 20:04 כה בניסן התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב,

מה דעת הרב על הסערה המגזרית האחרונה של סרטון האולפנה?

תשובה

שלום וברכה,

מטעמי צניעות לא ראיתי את הסרטון המדובר במקורו, כמובן, אבל קראתי כתבות שסיפרו עליו בגדול. אקדים ואומר שאין תפקידנו לחלק ציונים לאחרים, ואין לי דעה על הסרטון עצמו. אולם תמיד טוב לחזק את עצמנו, ולהלן ארצה לפרוס את משנתי בנושא. כידוע יש לי בית מדרש בפורמט של קבוצת פייסבוק, ואני מעתיק מה שכתבתי שם לחברי הקבוצה, נראה שזה יכול לשמש השראה גם לשאלתך:.

מבלי להתייחס כלל לגופן של הסערות האחרונות, נדגיש לחברים היקרים שבקבוצה שלנו עיסוק בנושא עדתי או מגזרי, כל עוד שיש בו חלילה (או יכולה להשתמע ממנו חלילה) נימת זלזול כלשהי- הוא אסור בתכלית האיסור. יש בכך לאוין דאורייתא רבים של לשון הרע, הלבנת פנים, גאווה ולא תתגודדו.

אני מזרחי משני הצדדים וגאה בכך, ובצוות ההנהלה שמיניתי בקבוצה יש מכל עדות ישראל. מעולם לא עניין אותנו לא עדה ולא מגזר, אלא האישיות ויראת השמיים של חבר ההנהלה. בואו נהיו אנו, חברי הקבוצה, דוגמא לחברה בריאה שבה אין כלל משמעות כלשהי לעדתו או מגזרו של אדם, (פרט לענייני הלכה שבהם צריך לציין שמנהג עדה א' כך ומנהג עדה ב' כך- והכל באופן מכובד ומכבד כמובן).

קל וחומר בהיותנו בימי העומר, ובמצב השסע הנוראי הקיים היום בחברה הישראלית- בואו נהיה מגדלור של אור ופלורליזם אמיתי של אהבת כלל ישראל.

אהבת ישראל אמיתית איננה להרגיש שאני נעלה ו"ברוב גדולתי" אני מכיל את האחר, אלא להפנים שהאחר הינו בעל איכויות לא פחותות משלי, ובחלק מהדברים גבוהות יותר.

כתבות נוספות