שאל את הרב

הזוגיות של ההורים מידרדרת

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/04/23 20:58 ח באייר התשפג

שאלה

הזוגיות של אמא ואבא מדרדרת, הבית ממש מושפע מזה יש משהו שאפשר לעשות?

תשובה

שלום לך.

אנחנו הילדים באמת יכולים להרגיש המון תסכול מכך שהורים לא תמיד מסתדרים. אנחנו באופן טבעי מצפים מהם שיהיו בזוגיות טובה, אבל לא תמיד זה קורה. וזה יכול לייצר אצלנו תחושות לא נעימות: חוסר ודאות, חששות, חרדה.. זה מאוד טבעי.

מה אפשר לעשות?

1. לא התפקיד שלנו

חשוב לזכור שהזוגיות של ההורים היא אך ורק באחריות שלהם. לנו הילדים אין כל כך יכולת לעזור להם בנושא, וזה גם לא התפקיד שלנו. זה גם אומר שיכול להיות שהזוגיות לא תחזיק מעמד. לפעמים זה בכלל בריא יותר להורים להיפרד, ולא להיות תקועים בתוך זוגיות לא טובה. אבל שוב - זה התפקיד שלהם לברר.

2. לשתף

משפחה היא רשת של קשרים. לא רק זוג הורים וילדים, אלא גם דודים ודודות, קרובים, שכנים מכרים חברים וכו'. אולי תוכלי לחשוב את מי נוח לך לשתף במצב. אולי איזו דודה או בת דודה שאת מרגישה קירבה אליה? לחשוב ביחד מה קורה ומה את מרגישה. גם יועצת בביה"ס יכולה להקשיב ולנסות לחשוב יחד איתך מה אפשר לעשות.

3. לצמצם חיכוך

אין ספק שקשיים בזוגיות יכולים להשפיע על בני המשפחה. וכדאי לצמצם את ההשפעה הזאת כמה שאפשר. אז אם למשל יש ריב לא נעים בין ההורים. את יכולה לנסות לקחת את האחים הקטנים איתך לחצר. שלא ייחשפו לויכוח הזה. את יכולה גם לדבר איתם, ולהסביר להם שזה לא קשור אליהם, שההורים אוהבים אותנו תמיד, ושזה טבעי שיש לפעמים ויכוחים.

לפעמים זה יכול לעזור לדבר עם אחד ההורים על המצב. לשתף איך זה גורם לך להרגיש, ולראות מה תהיה התגובה. אולי אמא תסביר שהם בתהליך של ייעוץ זוגי? זה יכול לתת איזו תקווה. וזה יכול גם לשקף להורים שאתם הילדים מודעים למצב, דואגים, ומושפעים. אולי זה ייתן להם עוד מוטיבציה להתייעץ, להיעזר, ולהגיע להסכמות.

מביא כאן 3 תשובות נוספות שלנו לשאלות בנושא:

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1149690

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1104759

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1103469

ובעיקר את מאוד מוזמנת להמשיך לעדכן, לספר לנו מה קורה ואיך את מרגישה. את לא לבד! אנחנו כאן איתך, ונשמח מאוד לשמוע ממך וללוות אותך בדרך הלא קלה הזאת. את יכולה לכתוב לנו כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

והכי כדאי במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות