שאל את הרב

צניחה ברוחניות לפני חגים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/04/23 02:30 ד באייר התשפג

שאלה

שלום וברכה

אני בתהליך התחזקות ברוך ה'.

יש חגים שלפניהם אני מרגישה ירידה רוחנית, יותר נסיונות ויותר נפילות ובנוסף לזה מגיע חולי פיזי של הגוף.

יש לזה הסבר או שזה סתם מקרי?

תודה

תשובה

שלום יקרה!

תודה שפנית אלינו. אשריך שאת בתהליך של התחזקות ואת מבררת את הדברים שחשובים לך והעיקר בע"ה הכל יעשה מתוך שמחה והקשבה עצמית.

את מתארת מצב שבדרך כלל לפני חגים, את חווה ירידה רוחנית שמתבטאת בניסיונות ונפילות, שהיינו שמחים שתרחיבי עליהם, ואף בכאב פיזי. נראה שבין השורות עולה גם פליאה, האם זה הגיוני שכל עם ישראל מחכה לחגים, מתכונן, שמח לקראתם על אף שיש כזאת חוויה לפני? או שאפשר ונכון להרגיש אחרת?

עבודת ה' שלנו, כשמה כן היא. עבודה. וכמו שבעבודה יש ימים שאנחנו מרגישים יום 'עסל' יום 'בסל', ככה גם האדם לפעמים מרגיש "במסע הרוחני" שלו. לפעמים הוא הוא חווה עלייה, תחושת סיפוק מהמקום שהגיע אליו באמצעות תפילה מרוממת או איזה מעשה טוב או כל דבר אחר שממלא אותו. חוויה זו נקראת "רצוא", מעין ריצה והתקדמות. אולם, ה' ברא בנפש גם את האפשרות ללכת מעט אחורה, להרגיש את חווית "השוב" , מעין שיבה לעצמיות ולמקום שממנו הגענו כדי שנוכל להתבונן יותר, להוריד הילוך ולחשוב שוב על תהליך ההתקרבות שלנו.

בתהליך של התחזקות מרגישים את זה ביתר שאת כיון שהציפיות מאוד גבוהות. הן מבחינת המתחזק והן מבחינת הסביבה ושמירה על המצוות. הצפייה מבורכת אבל חשוב לשים לב שיש לך מספיק עוגנים כדי לשמור עליך גם בזמן נפילות. כלומר, שיהיה לך את עצמך בתקופות שבהן נדרשת מעט עצירה. שתדעי גם ברגעים האלה כמה את טובה, אילו מידות טובות יש בך ואיזו דרך מדהימה עשית כדי שתוכלי לעלות שוב על 'הגל' בטוב.

ולמה צריך את זה? כי כאשר תרגישי בטוב עם עצמך בשגרה, תוכלי להרגיש בטוב גם לפני החגים.

כיון שחגים הם שלב אחד מעל השלב שהגעת אליו באותה שנה בסולם. ובשביל להגיע רגועים ושמחים, השלב שלפני צריך להיות מספיק חזק ויציב. אגב, כך זה גם בזוגיות, אנחנו מאמינים שכאשר בת בנתה אתה עצמה נכון, מאמינה בכוחות ובטוב שלה, היא תוכל לבנות קומה נוספת ויציבה בזוגיות שלה.

לכן ממליצה לך קודם כל לשמוח במה שיש לך, בתהליך שעשית וביעדים שהשגת עד היום בעבודת ה' ואל תראי אותם כמובנים מאליהם. אלא, ממש לפרגן לעצמך בכל יום על כך. כמו כן, לצד קיום המצוות, חשוב מאוד להתעסק גם בעשייה טובה וחיובית שתעצים אותך ואת הסביבה שלך "הוא רחום ואתה תהא רחום, הוא גומל חסדים ואתה גומל חסדים".

את מוזמנת בשמחה להמשיך לפנות, להתייעץ ולשתף אותנו דרך צ'אט בווטסאפ: 052-468-3927, וגם במוקד הטלפוני: כוכבית 8298.

הרבה הצלחה,

הודיה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות