שאל את הרב

התרחקות וחזרה אל הקב"ה: איך לשבור את המעגליות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/04/23 03:40 ב באייר התשפג

שאלה

בזמן האחרון אני מרגישה שאני מתרחקת מהקב"ה וכשאני מבינה שזה מה שקורה אני מנסה להתקרב כמה שיותר, ואז שוב מתרחקת וחוזרת כמו מעגל בלתי נפסק, וכבר נמאס לי מזה. אני כל הזמן אומרת לעצמי שזהו עכשיו אני באמת אהיה בן אדם טוב אבל זה לא קורה, וזה פשוט שובר אותי מבפנים. אני באמת לא יודעת מה לעשות..

תשובה

שלום יקרה.

אני שומעת ממך שיש לך שאיפה להתקדם ברוחניות ולהתקרב לקב"ה, להיות בן אדם טוב יותר. הרצון שלך לעלות מקסים ומעורר הערכה.

אני מבינה שאת מתוסכלת מהתחושה שכל פעם שאת מתקדמת, יש נסיגה. יחד עם זאת, מה שאת מתארת הוא נורמלי ואפילו מתבקש. האם הגיוני שתמיד נהיה בעליה? לפעמים אנחנו בעליה, לפעמים בירידה, ולפעמים נשארים במקום באופן סטטי. האם יתכן שתמיד נהיה 100%?חשוב לזכור, שהירידה לא עושה אותך בן אדם "פחות טוב".

מה שאפשר לעשות, זה לנסות לנהל את התקופות הפחות טובות. איך נעשה את זה?

בקיץ מתכוננים לחורף. קודם כל, בתקופות הטובות, חשוב לשים לב מה עוזר לנו, מה מחזק ומקדם אותנו. אפשר למשל לכתוב יומן בו נתאר את התחושות והמחשבות שלנו, או לכתוב משפטים שמחזקים אותנו. יכול להיות שיש ספר שאת אוהבת ומאוד מחזק אותך - שמרי אותו בהישג יד. כך, בתקופה פחות טובה נוכל לפנות אל המקורות האלו ששמרנו מבעוד מועד, ולהתחזק מהם.

בנוסף, גם כשאנחנו מרגישים מרוחקים, חשוב לשמור על שגרה. "אחרי המעשים נמשכים הלבבות". חשוב שתהיה לנו איזשהי מסגרת שאנחנו מקפידים עליה - בין אם זה שיעורי תורה או חברותא, תפילה, התבודדות וכו'. גם כשאנחנו מרגישים שלא בא לנו ואנחנו בירידה - לא לוותר, לשמור על השגרה הזו. זה יעזור לנו בסופו של דבר להתקדם, וימנע מאיתנו לרדת עוד.

להציב יעדים קטנים. למשל, אם את מנסה לעבוד על מידה מסויימת, את יכולה להציב מטרה: היום אני אעצור את עצמי מלכעוס לפחות פעם אחת, היום אני אקפיד לא לדבר לשון הרע בין השעות 12-14 וכו'. בנוסף, כדאי בסוף היום לכתוב לעצמך במחברת את הנצחונות הקטנים של היום. איפה התגברת, איפה התקדמת.. יש לנו נטייה לראות רק את המקומות שבהם לא הצלחנו. נכון, יכול להיות שבחלק מהמקרים לא פעלת כפי שציפית מעצמך. אבל שימי לב גם למקומות שבהם כן פעלת נכון.

לשתף. כדאי לשתף מישהו שאת סומכת עליו בתחושות ובקשיים. זה עוזר לאוורר את התחושות, ויכול להיות שאותו אדם יחזק אותך. את יכולה לשתף חברה קרובה, קרובת משפחה, מחנכת, רבנית שאת מכירה, או כל אדם קרוב אחר.

את מוזמנת גם לפנות אלינו בשיחת טלפון, ווצאפ או להמשיך לכתוב לנו באתר. אנחנו תמיד כאן לכל שאלה! המוקד הטלפוני שלנו זמין עבורך במספר: כוכבית 8298. אפשר גם כאן באתר בשאלה חדשה, או בווטסאפ: 052-468-3927

בהצלחה!

רעות

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות