שאל את הרב

להתחיל לצאת לדייטים בשרות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/04/23 12:48 טז בניסן התשפג

שאלה

שלום:)

אני בת שירות בשנה ראשונה בתור קומונרית. ב"ה התחלתי קצת לשמוע הצעות. אני מאוד שמחה ורוצה ומרגישה מוכנה לחתונה. הבעיה היא שסגרתי שנה שניה של שירות ואני יודעת שזה לא נכון להתחיל פגישות אבל לא רוצה להפסיק לשמוע הצעות (כרגע אף אחת לא הייתה רלוונטית). זה לא שאני ממש דוחפת לזה אבל זה קורה.

מה לעשות? להמשיך לשמוע הצעות? להפסיק ולהגיד שזה לא רלוונטי עכשיו?

תשובה

שואלת יקרה.

את מעלה קונפליקט, מצד אחד - את מרגישה מוכנה להתחיל היכרויות למטרת נישואין. מצד שני, אתה מתחילה שנת שירות לאומי ומרגישה שאולי לא נכון להתחיל בתקופה כזו היכרויות, ושאולי כדאי לחכות קצת.

בואי ננסה לחשוב על התרחישים האפשריים, ועל אפשרויות להתמודד איתם:

אפשרות אחת, את מתחילה לצאת למטרות חתונה, והבחור הראשון (או השני או השלישי) שאת פוגשת מתגלה כה"אחד". אתם יוצאים לכמה פגישות, וכעבור חודשים בודדים מחליטים להתחתן. נשארו לך עוד 9 חודשי שירות. תוך כדי שירות לאומי את מארגנת את החתונה, ואתם מתחתנים כשנשארה לך עוד כחצי שנה לשירות. במידה ואת משרתת רחוק מהבית, זה אכן יוצר איזשהו קונפליקט, כי לא תוכלי להמשיך לגור בדירת השירות. אולי ארוסך גם לא יוכל לגור באותו איזור ותצטרכי לעבור לגור במקום אחר, ובעקבות זאת להפסיק את השירות.

זה תרחיש אחד, שיכול לגרום לקונפליקט מסויים סביב השילוב של שירות לאומי והיכרויות. גם במקרה כזה, את יכולה להחליט לא להתחתן כל כך מהר אלא לחכות עוד כמה חודשים עד שתסיימי את השירות.

כמובן, יכול להיות שהעניינים יתגלגלו מהר ותתחתני תוך זמן קצר, עוד לפני שתסיימי את השירות. יחד עם זאת, במקרים רבים היכרויות הוא תהליך שיכול לקחת זמן. בהחלט יכול להיות שתצאי במהלך שנת השירות עם מספר בחורים, ואף אחת מההיכרויות הללו לא תוביל לחתונה.

מדובר פה סה"כ על פרק זמן של שנה. אם מגיעה אלייך הצעה שנשמעת טובה - האם את מרגישה שנכון לך לדחות אותה רק כי את באמצע השירות?

חשוב לשקול את האפשרויות ולהחליט לפי מה שאת מרגישה שנכון לך.

בכל אופן, לא משנה מה תחליטי, אני מקווה שתהיי שלמה עם עצמך ושיהיה לך רק טוב. אה, מומלץ להתייעץ עם אנשים נוספים מהסביבה שלך, שמכירים אותך. וכמובן שאם תרצי להמשיך להתייעץ איתנו, או סתם לדבר, לשתף ולעדכן את לגמרי מוזמנת לפנות אלינו באתר חברים מקשיבים, להתקשר אלינו לכוכבית 8298, או לכתוב לנו בווטסאפ: 052-468-3927. נשמח לדבר איתך!

בהצלחה!

רעות

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות