שאל את הרב

מאוהבת בבחור והוא לא יודע - האם כדאי לספר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/03/23 23:40 כו באדר התשפג

שאלה

היי

יש מישהו שאני מאוהבת בו מישוב שלי

אני לא יודעת מה הוא חושב.

ובגלל שאני דתיה אז באזור שלי זה קצת פחות מקובל, למרות שאני ממש רוצה ולא אכפת לי מה יגידו.

עד גיל 10 היינו שומרים על קשר, ומאז אנחנו לא.

אחרי שהפסקנו לשמור על קשר גיליתי באמת כמה אני אוהבת אותו ורוצה אותו לידי.

ואני ממש מתפדחת להגיד לו את זה כי אני לא יודעת מה הוא יגיד, ויכול להיות שזה יהיה ממש פדיחה.

תעזרו לי בבקשה אני לא יודעת מה לעשות..

תשובה

הי, מה שלומך?

קודם כל אני שמחה שפנית אלינו!

להרגיש בפעם הראשונה תחושה בה את מאוהבת במישהו כמו שתיארת זאת מצד אחד תחושה שיכולה להיות מאוד נעימה, אך מצד שני גם מבלבלת.

לחשוב על מישהו, לחלום עליו, לרצות בקרבתו זה דבר חיובי שיכול לעשות לנו טוב בלב והוא טבעי מאוד וקורה להרבה מאיתנו, ונחווה לראשונה באמת הרבה פעמים בגיל ההתבגרות.

אבל כמו שאמרנו, גם עצם התחושה החדשה הזאת שאת מרגישה יכולה לגרום לתחושות נוספות כמו חוסר וודאות, חוסר ביטחון, שאלות כמו מה יגידו? מה יחשבו? האם זה הדדי? ועוד ועוד.

וזה לא פשוט, וזה באמת נושא שיכול להלחיץ בעיקר כשהוא חדש אז טוב שאנחנו מדברות ואת מעלה את זה כאן.

מה אפשר לעשות במצב המבלבל הזה?

1. בראש ובראשונה אני חושבת שלקבל את המצב כמו שהוא זה הצעד הראשון. ולמה? כי זה המצב. והוא לא נוראי. המציאות היא הרבה פעמים מורכבת, ואנחנו יוכלות להתמודד איתה. ולכן אני חושבת שלקבל את עצם העובדה שהבחור החביב מעניין אותך גם אם זה כמו שאת אומרת 'פחות מקובל' בגלל שאת דתייה, יכול מאוד להרגיע את המחשבות ודווקא להשלים איתן.

עם הזמן כמובן שתחליטי מה את עושה עם העניין, אבל לדעתי לנסות בכוח להפסיק לחשוב עליו בגלל מה שהחברה מכתיבה זה עלול להיות יותר קשה מאשר לקבל את זה קודם כל.

2. דבר נוסף שהייתי שמחה לשאול אותך כשאלה למחשבה- נגיד במצב הגרוע ביותר אותו את מדמיינת, את תוודאי בפניו על אהבתך אליו, והוא יגיד לך שזה לא הדדי, שאמנם הוא מחבב אותך כידידה שלו אבל הוא לא רואה בך כפי שאת רואה בו.

האם זה יהיה נורא ואיום? מה יקרה במצב כזה? נכון, את אולי תהיי עצובה, ואולי אפילו תרגישי איזה שהי תחושת דחייה לא נעימה, אבל האם אנחנו עשויים מסוכר?

אני רוצה להגיד בנקודה זו שאני חושבת שגם חווית דחייה היא חוויה חשובה לפעמים, חוויה שממנה אנו גדלים ולומדים עוד, מדייקים מה אנחנו מחפשים. בנוסף לכך זה מראה על אומץ ואת אפילו אולי תהיי גאה בעצמך שהתגברת על הפחד והצלחת להיישיר מבט ולהגיד את האמת.

כמובן שגם יש סיכוי לא קטן שהוא יגיד לך שזה הדדי ואז בכלל הרווחת, אבל גם במקרה הכי פחות טוב כביכול- את עדיין מרוויחה המון!

3. האם יצא לך לשתף חבר/ה משותפ/ת? אולי עצה טובה ממישהו קרוב שמכיר את שניכם תוכל לעזור.

וגם אם לא יהיה לה משהו חכם להגיד בנושא היא תהיה שותפת למה שאת שומרת בבטן וזה כבר יכול להקל על המצב. אפילו אפשר לצחוק מזה ולהחליט על איזה שהו קוד ביניכם שכל פעם שהנושא עולה אתן משתמשות בו כי זה הסוד שלכן.

אני חושבת שלשתף עוזר להקליל את הדברים ולהפוך אותם לפחות גדולים בראש שלנו לפעמים.

4. העלית את העניין שמעסיק את רובינו בכל מיני תחומים והוא- "מה יגידו אנשים מסביב?"

וכנראה שבאמת במקום ממנו את מגיעה, בגיל 14 אולי פחות מקובל לדבר בפתיחות על נושאים כאלה מול כולם. אבל האם במידה והקרובים אלייך ידעו שאת אוהבת מישהו הם יכעסו? יתאכזבו? יגידו שזה לא מתאים?

אני חושבת שיש לנו נטייה לפעמים לחשוב שאנשים יתפסו אותנו בצורה יותר שלילית ממה שקורה בפועל. כמובן שאינני מכירה את הישוב שלך או את משפחתך, אבל בהמשך לנקודה הקודמת, הייתי מציעה לך לנסות לספר למישהו שאת סומכת עליו ולראות את התגובה שלו כדי להבין האם מה שאת חושבת שאנשים יחשבו- באמת מה שאנשים בפועל חושבים, או שזאת דרך שלנו להגן על עצמינו מראש לפני שהביקורת בכלל נאמרה.

לסיכום: תיארת בשאלה שלך תחושה נהדרת אך גם מורכבת שמבינה איתה כל מיני דילמות.

אני שמחה לשמוע שאת אוזרת אומץ וכותבת לנו את הדברים במקום להסתובב איתם לבד.

דיברנו על כך שקודם כל כדאי לקבל את התחושות ולא לנסות להזיז אותן הצידה, להבין שזה דבר טבעי שקורה להרבה אנשים ושהוא באופן כללי חיובי ומשמח. מצד שני באמת כמו שהעלאית להתוודות בפני מישהו אחר על רגשותינו לפעמים מוציא אותנו מהמקום הנוח ולכן מקשה עלינו, אך עצם ההתמודדות מול השד הזה היא דווקא מלמדת וטובה בחלק גדול מהמקרים.

בנוסף לכך דיברנו על כך שכדאי לשתף חברה, שאולי זה יכול לעזור בלהרגיע את המחשבות של "מה יגידו? זה בטח לא מקובל. לא יבינו אותי".

עצם השיתוף הרבה פעמים מוריד לנו אבן מהלב ומקל עלינו מאוד, כדאי לנסות.

את כמובן מוזמנת לפנות אלינו שוב בשיחת טלפון או בוואצאפ, מוזמנת לעדכן מה החלטת לעשות בסוף ואיך היה בשיחה עם הבחור במידה והחלטת לדבר איתו. המספר שלנו: כוכבית 8298, ובוואצאפ במספר: 052-468-3927. את מוזמנת לספר מה איתך, האם יש עוד דילמות סביב נושא זה או אל מול כל דבר אחר שמעסיק אותך,

שיהיה המון בהצלחה!

חן

חברים מקשיבים

כתבות נוספות