שאל את הרב

זיווג ושמירת צניעות

חדשות כיפה הרב שי פירון 20/03/23 22:49 כז באדר התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב,

יש לי סוגיה מאוד חשובה שמטרידה אותי מאוד.

אני בחורה רווקה בת 30,

באתי ממשפחה מסורתית שומרי שבת, בשנתיים האחרונות אני חוזרת בתשובה ומשתדלת להתחזק בכל התחומים: קיום מצוות, תפילות, יש לי אמונה חזקה מאוד בבורא עולם, שומעת שיעורי תורה ועוד. בענייני שמירת הצניעות לצערי לא ממש הצלחתי, אני לא מתלבשת באופן חשוף אך לא בצורה שמשקפת את האמונה שלי (לובשת ג׳ינסים / גופיות אך לא חשוף מדי )

ופה הבעיה שלי,

אני מחפשת זיווג כבר כ3 שנים, יצאתי להמון פגישות, כל פעם זה נכשל מסיבה אחרת, אבל הסיבה העיקרית היא שאני לא מעוניינת למשוך קשר. אני יוצאת לפגישות עם בחורים דתיים ומוסיפה שאני שומרת נגיעה אני גם משתדלת להגיע עם בגדים צנועים אבל מציינת כמובן שאני כרגע לא בשלב לשים רק חצאיות או בגדים צנועים (אני לא רוצה לעשות דבר בניגוד לרצוני האמיתי שחלילה יגרום לי לריחוק) ושייתכן מאוד שבעתיד בתור אישה נשואה אחבוש כיסוי ראש קטן ואשתדל ללכת בלבוש יותר צנוע, זו השאיפה והיא גם תתממש אי״ה, אך אני לא נמצאת שם כיום .

אני מעוניינת לקיים שידוך כהלכתו , להיפגש כ5-10 פגישות ולא יותר ולאחר מכן להתארס ולהתחתן בע״ה , אבל זה לא מצליח לי כי אני נופלת בין הכיסאות.

כשאני פונה לשדכנים בציבור הדתי אני מקבלת הצעות לא רלוונטיות. באתרים הדתיים כמו שליש גן עדן לא ממהרים להתחתן, מושכים קשר כמה חודשים ויש כאלה שיכולים גם לצאת חצי שנה - שנה , זה לא מתאים לי. נחלתי מספיק אכזבות בעניין ואין לי יותר מקום להכיל את הכאב הזה והכישלון קשה מנשוא כל פעם מחדש.

אני מאוד רוצה להתחתן ועצוב לי נורא שהגעתי לגיל הזה רווקה עדיין, אני גם בת יחידה להורים מבוגרים ואין צער גדול להם יותר מאשר לראות את הכאב שלי בעניין הזה.

השאלה שלי, מה אני צריכה לעשות? מה כבוד הרב מייעץ לי? למי לפנות? אני חייבת הכוונה ועזרה בנושא מבר דעת.

תודה לך מקרב לב.

תשובה

שלום רב לך

אני לא מכיר אותך ואני מתקשה לענות על שאלות אישיות כל כך בדרך כוללנית.

ככלל, אני חושב שאת צריכה לחפש מי שנמצא במצב דומה לשלך אבל עם רצון להתקדם, ביחד.

אני לא חושב שאת צריכה להתחפש כדי להכיר, ויש גברים רבים שנמצאים במצב דומה לשלך

ובעיקר, המחשבה שצריך להתחתן אחרי מספר מסוים של פגישות איננה נכונה . לא צריך לתכנן.

פתחי את הלב, תני למציאות לזרום ובעזה תמצאי את בן זוגך לשנים ארוכות ובאושר רב.

כתבות נוספות