שאל את הרב

אוננות: נפלתי ו"התמכרתי"! מה אני יכול לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/03/23 05:54 ה בניסן התשפג

שאלה

היי,

אני בן 13. נפלתי בתחום האוננות, דיברו על זה פעם בישיבה וניסיתי את זה, ומאז דיי התמכרתי...

איך להפסיק?

תשובה

הי.

אוננות היא באמת דבר מאוד טבעי, ומאוד נעים. כולם וכולן מאוננים לפעמים, במיוחד בגיל ההתבגרות. כל אחד מגלה את המיניות שלו בגיל קצת אחר, וזה בסדר. בגיל הזה - זה מאוד חדש, ולכן קצת מבלבל.

בגלל שאוננות היא טבעית, וגם מחשבות על מין הן טבעיות, אנחנו לא מנסים חד משמעית להפסיק. אנחנו כן מנסים לתת לזה את המקום המתאים, ולא לאפשר למרכיב הזה להשתלט על כל הזמן והמחשבות שלנו. אנחנו קמים בבוקר, הולכים לביצפר, לומדים, משחקים, מדברים עם חברים, וכו'. ופה ושם יכולים גם לאונן, בלי שזה יפריע לשגרה הכללית. בלי שזה ישבש את מה שאתה רגיל ואוהב ורוצה לעשות. כשאתה מצליח בזה, סימן שלא באמת התמכרת, והכל בסדר.

מה לגבי היהדות: בהלכה, לגברים אוננות מכוונת היא לא מותרת. ועדיין - טבעי שכן נאונן לפעמים. זה קורה. עם הזמן כל אחד לומד איך לנתב את הרצון שלו באופן יותר מדויק. אבל זה לא משהו שחייב לקרות מיד. כשאנחנו עוברים את גיל ההתבגרות, יוצאים עם בנות ומתכוונים להקים משפחה, שם היצר המיני שלנו מגיע לשיא המימוש שלו, באופן שהכי מדויק לכל אחד. ובינתיים אנחנו משקיעים את הכוחות שלנו בהמון תחומים טובים ומעניינים, ומשתדלים להתאזר בכמה שיותר סבלנות לקראת המימוש המיטבי הזה של המיניות בהמשך (:

והכי חשוב: טוב שאתה שואל ומדבר על מה שמעסיק אותך! מצוין שאתה לא נשאר לבד עם התהיות. מוזמן מאוד להמשיך לשתף אותנו ולעדכן איך הולך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away (אם תרצה שלא נפרסם את השאלה, מוזמן לציין זאת ולא נפרסם)

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות