שאל את הרב

שמירת הברית: למה התפילות שלי לא נענות ואני ממשיך ליפול?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/03/23 05:43 ה בניסן התשפג

שאלה

שלום, לצערי חטאתי כמה פעמים בשמירת הברית בלא כוונה. הייתי ממש מבואס מזה וב״ה התחזקתי מאז ובאמת ב״ה עשיתי מאמצים בתורה וב״ה הגעתי למלא שיעורי תורה ולמדתי בזמני הפנוי. ואני מכוון בתפילות, בכל תפילה אני מגוון ואומר לקב״ה שיעיף ממני את המחשבות הלא צנועות ואת המחשבות לרצון לצפות שוב בפורנו., ולצערי היום נכשלתי. מה אני יכול לעשות?

חשוב לציין: בכל המסע התחזקות שלי המידה שהכי התחברתי אליה היא אמונה ואני יודע שהכל לטובה ואם משהו קורה/ לא קורה זה לטובתי, מה האופציות האפשריות בכך שהקבה לא עונה לתפילותיי שאני מבקש שיעיף ממני את המחשבות והרצון לצפות? האם הדרך לכפרה על הוצאת זרע לבטלה היא עוד פעם לשנות בנושא זה?

תשובה

שלום לך.

אתה מתאר בלבול נפוץ בין 2 דברים דומים: רצון - וחשק.

היצר המיני הוא יצר טבעי. כמו אכילה ונשימה ועוד דברים שהחוצים כדי לשמר את הקיום של האדם בעולם. אנחנו "צריכים" מיניות. אנחנו "צריכים" לאכול. הגוף דורש את זה. והנפש. גם באוכל, אנחנו מעדיפים שזה יהיה טעים. וגם זה טבעי. מחקרים מראים שתינוקות מעדיפים לאכול דברים שחסרים לגוף שלהם באותו הרגע. יש להם חוש! אם חסר להם ויטמין שיש בגזר מרוסק, הם יעדיפו את זה על משהו אחר. כשאתה נופל במיניות, זה בעצם קורה כי הטבע שלך דורש "את שלו". לא כי אתה פשוט בוחר לעשות את זה. זה יצר, דחף. והוא לא רע, הוא טוב.

ויש את הרצון. הוא נובע מהבחירה המודעת שלך. להיות טוב, לעשות טוב. ובאמת אני בטוח שרוב הזמן, ואפילו 99% מהזמן, אתה עושה דברים טובים: אוכל, ישן, פוגש חברים, לומד, משחק וכו'. מצוין. זה מבטא את הרצון שלך. ולפעמים, בערך 1% מהזמן, אתה נופל: במיניות, בדיבור בתפילה, בלא לעזור מיד להורים כשהם מבקשים משהו... כמו כולם. כלומר שהתפילות שלך כן נענות! אבל לא במאה אחוז מהזמן. כי אם הקב"ה היה עונה לתפילות שלנו בצורה כזאת - אז מה כבר נשאר לנו לעשות? זה מוציא את כל הכיף.

באנו לעולם כדי לפעול, לרצות, להתמודד ולהגשים. ויש לנו מספיק שנים בבריאות ובשמחה כדי לעשות את זה בדרך שלנו. המיניות היא אתגר חדש, וכמו המון דברים חדשים אחרים זה קשה בהתחלה. כשהתחלת לשחק כדורסל או משחק אחר, היה קצת קשה. אבל: לא ויתרת. ולא הלכת לאיזה קורס של ליגת ה NBA כדי ללמוד מיד איך להיות מקצוען בכדורסל. גם לא עזבת את כל הלימודים והמטלות והחברים, ובמשך שנה הקדשת את עצמך רק לכדורסל, כדי להשתפר. למה? כי זה לא דבר שנכון לעשות. נכון שיש אתגר: להשתפר בכדורסל. אבל הוא לא היחיד. יש עוד דברים. בכל פעם אנחנו משפרים קצת: בגיבוש עם החבר'ה, בלימודים, ביחס להורים.. הכל במקביל. ועם התמדה וסבלנות, אפשר להגיע להישגים. לא מיד! אבל בהמשך.

מוזמן לקרוא בתשובות שלנו קצת טיפים להתמודדות עם הנושא:

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1134797

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1139592

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1116483

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1094904

לגבי שאלתך: בתחום של שמירת הברית, לפעמים עדיף דווקא לא להתעמק יותר מדי בנפילה ובתיקונים שלה, אלא פשוט להרפות מהנושא הזה, ולהשקיע את כוחות הלימוד בתחומים אחרים. וכשיש נפילה - לא להתרגש מדי. להגיד לעצמנו: אוקי, הייתה נפילה. זה קרה, לא רציתי את זה. ומכאן אני שוטף פנים, ועובר לעשות משהו חיובי: משהו שכבר תכננתי, או פעילות אחרת שתסיח את דעתי מהנפילה. לא לתת לנפילה לייאש אותנו או לצמצם לנו את העשייה הטובה.ץ

ממש מוזמן לעדכן אותנו איך הולך! נשמח לדבר איתך במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות