שאל את הרב

למה אסור לשים קרם לשיער בשבת?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/03/23 03:55 כט באדר התשפג

שאלה

רציתי לדעת למה באמת אסור לשים קרם לשיער בשבת

יש לי שיער מתולתל ומקורזל מאוד וקשה לי לצאת מהבית כשהוא לא מסודר, אני רוצה להראות יפה בשבת וזה לא ככ ברור לי למה אסור..רק בגלל איסור ממרח?

תשובה

שלום לך.

מבינה אותך לגמרי. אמנם אין לי שיער מתולתל, אבל זה מאד מבאס שהשיער לא נראה טוב..

ובאמת למה, האם התורה לא רוצה שאני אהיה יפה בשבת?

אז קודם כל, ברור שהתורה רוצה שתהיי יפה, בשבת ובכל יום רגיל. וזה באמת איסור קשה בשבילך, שאת רגילה להשתמש בקרם כל יום.

ומוערך בעיניי שאת מנסה להבין באמת למה אסור, מתוך הנחה שיש סיבה.

אז אולי אם נעמיק לרגע על עניינה של השבת - זה יום שבו אנחנו נחים, מבחינה פיזית ומבחינה רוחנית. כל השבוע אנחנו עובדים קשה, מנסים לתקן את עצמינו ואת העולם, מנסים לשפץ, לשנות, להראות יפה :) ובשבת אנחנו מתחברים לעולם שיהיה לעתיד לבוא - שהכל כבר מתוקן, הכל כבר מושלם, ואני נראית הכי טוב שיש גם בלי קרמים.. ולכן יש איסורים, שעניינם לעזור לנו קצת לנוח נפשית מתיקון העולם, לקבל בהשלמה אמיתית את המציאות הטבעית שהקב"ה ברא לנו. להתחבר לעולם אידיאלי ומתוקן, להרפות מהכל ולקבל כוחות לעשיה מחודשת. ולכן בשבת אנחנו לא עושים מלאכות שנודעו לשנות את המציאות, רק דברים ש"זורמים" עם המציאות שהקב"ה ברא.

ועדיין, גם אם ההסבר לא התיישב על ליבך, (וזה כנראה בגלל שאני לא מספיק יודעת ויש אנשים גדולים ממני שיסבירו טוב יותר, ואם נשארת בשאלה - תלכי איתה.. יום אחד תמצאי תשובה) ונשארת עם הקושי והבאסה - זה בסדר והגיוני, כנראה שלא את כל האיסורים שיש אנחנו נבין..

חשוב שננסה להבין. אבל אם לא הבנתי - יש מקום להאמין שההלכה רוצה בטובתי וההדרכות של ההלכה עוזרות לי לחיות חיים טובים יותר, עמוקים יותר, ערכיים יותר, וחשוב לנסות לראות את זה, לגלות עוד איך ההלכות לא באות נגדי, אלא מכוונות אותי לדרך טובה.

ואחרי שאראה את זה בהלכות מסויימות (הלכות מתחומים נוספים, שבהן אלמד ואגלה שיש הגיון אמיתי וגאוני מאחוריהן והבנה עמוקה לנפש האדם), ואבין - וואו, באמת יש חכמה באיסורים האלה, זה יעזור לי מאד לקיים גם הלכות שרחוקות ממני ושאני ממש לא מבינה אותן. ויש שכר גדול לכך שאני מקיימת למרות שממש קשה לי ואני לא מבינה.

*ואגב, אני זוכרת מחברות שלי שאפשר לדלל את הקרם עם מים ואז מותר להשתמש.. שווה לבדוק עם רב.

תוכלי גם לעיין כאן בדברי הרב מלמד בהרחבה: https://ph.yhb.org.il/01-14-04/

מאוד מוזמנת להמשיך לשתף אותנו ולעדכן איך הולך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

מקווה שעזרתי! בהצלחה!

הודיה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות