שאל את הרב

אני לא מפסיקה לחשוב עליו: להגיד לו שאני אוהבת אותו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 14/03/23 04:59 כא באדר התשפג

שאלה

אני אוהבת מישהו. הרבה מחשבות והתעסקות עצמית בו.

מה עושים? להתעלם? לשלוח לו הודעה או לדבר איתו?

ואם הוא לא מעוניין בי?

אני רואה את הקשר הזה כרציני ולא קשר של מילוי יצרים ודחף של גיל ההתבגרות. שלב מעל

תשובה

שלום לך ותודה על השאלה!

קודם כל משמח לשמוע שיש מישהו שמוצא חן בעניין ומעניין אותך. נשמע שאת באמת חושבת על הקשר הזה כאופציה רצינית. חשוב להגיד שבנושא זוגיות וקשרים אין תשובה ודרך אחת נכונה. ישנם אנשים שמתחילים מערכות יחסים בגיל צעיר וזה עובד להם מצוין ויש כאלה שאצלם קשר בגיל צעיר מדיי פוגע בצמיחה וההתקדמות האישית. כמו שתיארת בעצמך, את מוצאת את עצמך חושבת ומתעסקת בזה הרבה ויש כאלה עבורם זה לא מתאים בשלב זה. אמרת שאת במקום של רצון לקשר רציני ולא כסתם דרך להעביר את הזמן, השאלה היא אם גם הבחור שאת מעוניינת בו נמצא באותו המקום וזה אכן דבר שכדאי לברר.

בדברים כאלה כדאי להכין את עצמך לשתי האופציות, ייתכן שהוא בעניין ותכנסו למערכת יחסים וזה יהיה מצויין, אבל קיימת גם האפשרות שהוא לא מעוניין בזה בשלב הנוכחי, שזה אומנם מבאס אבל זה סיכון שכדאי לקחת. אם הדבר היחיד שמונע ממך את הבירור הוא הפחד מהצעד הזה כדאי שתנסי לחזק את עצמך. זה באמת יכול להיות מפחיד אבל עדיף לדעת ואולי לקבל סירוב מאשר לא לנסות כלל ולהתעלם מהרצון שלך.

אם החלטת שאת הולכת על זה יש כמה דרכים בהן את יכולה לנסות ולהזיז את העניינים. יש את הדרך היותר טבעית, את יכולה לחכות להזדמנות בה שניכם נמצאים יחסית לבד באותו מקום (אם באמת קיים מצב כזה) ופשוט לשאול אותו אם הוא מעוניין. לפעמים יותר קל לעשות זאת דרך הודעה, תחשבי מה יהיה לך יותר נוח.

עוד אפשרות שקיימת היא לעשות זאת דרך חבר\ה משותפים שיש לכם. את יכולה לשאול אותו או אותה אם הם יכולים לפנות אל הבחור ולשאול אותו בעדינות מה הוא חושב עלייך ואם זה נראה לו רלוונטי. זאת דרך טובה גם לקבל עצה ממישהו שמכיר את שניכם לגבי דעתו על ההתאמה בניכם.

בין אם זה יצליח וגם אם לא כרגע, תזכרי שאת טובה בדיוק כמו שאת והעיקר שניסית. גם אם עכשיו זה לא יעבוד, האדם הנכון יגיע בזמן הנכון. כמו בכל התלבטות מומלץ לדבר על זה עם מישהי שאת מרגישה איתה בנוח כמו אמא או חברה. את כמובן מאוד מוזמנת לפנות גם אלינו בטלפון כוכבית 8298 לספר איך הולך, לעדכן, וגם להיעזר בנשות המקצוע במוקד בכל שאלה. אפשר גם בווטסאפ, במספר: 052-468-3927. וכמובן גם לשאול שאלות נוספות באמצעות האתר makshivim.org.il/ask-away

נשמח לדבר איתך!

בהצלחה,

עדי

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות