שאל את הרב

איך אני יכולה למצוא חברות חדשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/03/23 05:01 ב בניסן התשפג

שאלה

שבוע טוב

אין לי חברים/חברות ואני כל היום בבית. אני מתוסכלת ונמאס לי. זה כבר 16 שנה שאני בלי חברים. איך אני יכולה למצוא חברות חדשות?

תשובה

שלום לך!

שאלה טובה, רבים מאיתנו עוברים תקופות בחיים בהם יש לנו יותר חברים ותקופות שבהם פחות. זה לא קל התחושה של הבדידות והתסכול שאת חווה, גם לא קל להודות על כך שמשהו קשה במיוחד בתחום החברתי אז יישר כוח על האומץ!

ניכר מהשאלה שלך שאת בחורה רגישה, חכמה, עדינה, בעלת כוח רצון וחיפוש אחר משמעות. השאלה שלך היא הזדמנות להתבוננות פנימה ולמינוף של הקושי שלך לחברויות אמיתיות ועמוקות.

אז מה אפשר לעשות? הנה כמה כיוונים למחשבה...

מה שאת מרגישה רבים מרגישים גם כך. זו הזדמנות עבורך למצוא עוד אנשים סביבך שגם לך נראה שהם גם קצת מרגישים לבד וישמחו לאוזן קשבת. רבים מאיתנו קצת מתביישים ובעצם מחכים שאנשים אחרים יעשו את הצעד הראשון. זה קצת מפחיד אבל את יכולה לחשוב על פעילות משותפת שיכולה להיות נעימה לך ומי מהסביבה שלך יהנה גם כן מפעילות זו ולהזמין אותו/אותה.

להתחיל עם הדברים הקטנים. המלצה חמה שלי זה להתחיל עם להחמיא לאנשים. לראות משהו שאת אוהבת אצל חברה לכיתה ולהחמיא לה, אם זה בגד, אם זה משהו שהיא אמרה בשיעור שהתחברת – לשוחח על זה. כיף מהצד השני להרגיש שרואים אותנו ומחמאה קטנה יכולה להגיע רחוק.

להגדיל את מעגל תחומי העניין שלך. את יכולה לנסות תחביבים חדשים, להתנדב בכל מיני מקומות, להירשם לחוגים או להתחבר לקבוצות שמעניינות אותך ברשתות חברתיות. בכך שאת עושה פעילויות שנעימות לך שיש ממשק עם עוד אנשים את מגדילה את כמות האנשים שאת חשופה אליהם ושגם יהיו דומים לך מה שיוצר קרקע טובה לקשרים חדשים.

לדבר על זה עם אנשים שאת מרגישה בנוח. אם זה אמא שלך, אחות, מורה, יועצת, מדריכה – למצוא את האנשים סביבך שיכולים לתת לך אוזן וכתף כדי לא להחזיק לבד את מה שאת מרגישה. הם יוכלו לתת לך המלצות לאנשים שאולי יתאים לך להתחבר עליהם ולעזור לך לא להרגיש לבד!

בנוסף לכך, כמובן שאת מוזמנת תמיד לכתוב אלינו שוב או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות