שאל את הרב

מה זה בדיוק ומתי בדיוק זה קישוי אצל בנים? (מיניות לבנים)

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/03/23 18:37 כב באדר התשפג

שאלה

מה זה בדיוק ומתי בדיוק זה קישוי?

תשובה

הי.

קישוי כשמו כן הוא: כשאיבר המין הגברי נעשה קשה וזקור. בעברית זה נקרא: זקפה. האיבר מזדקף כתוצאה מזרימה מוגברת של דם. הנה הסבר מקצועי מתוך אתר ביה"ח איכילוב:

"כאשר הגירוי המיני נוצר, מופרשים מהמוח חומרים המשפיעים על כלי דם עדינים המצויים באיבר המין. כלי הדם העורקיים מקבלים פקודה להרפות את עצמם, הם מתרחבים ומזרימים הרבה דם לאיבר המין. במקביל מתרחשת "דחיסה" בכלי הדם הוורידיים, שהיא מעין סגירה שלהם, וכך "נכלא" הדם באיבר המין והתוצאה היא זקפה מפוארת. לאחר שהגירוי המיני מתפוגג (הלשון המדעית ל"גמרת"), גם ההשפעה על כלי הדם פגה- והזקפה יורדת".

זקפה יכולה להתרחש באופן רצוני, כלומר מתוך רצון מודע שלך לגרום לה, או באופן לא רצוני, למשל כשקמים בבוקר ולפעמים יש זקפה. בגיל ההתבגרות מאוד טבעי שאנחנו מתחילים לשים לב לדברים שמעוררים אצלנו חשק מיני: מחשבות, תמונות, ועוד. הגוף והנפש שלנו מתבגרים ונערכים לבשלות לזוגיות ולהקמת משפחה. זה לוקח כמה שנים, שבמהלכן יש לפעמים תסכול: יש את החשק, אבל אין עדיין את כל התנאים לממש אותו.

מה עושים עם קישוי?

דבר ראשון - לא נבהלים. זה לגמרי נורמלי וטבעי.

באופן כללי חשוב שיהיו לנו הרבה תחומי עניין, כדי שלא נישאב יותר מדי לעיסוק במיניות. הגיוני שמדי פעם כן נעסוק בה, אבל שיהיה לנו גם לאן להמשיך משם: תחביבים, חיי חברה, התנדבות, נגינה, טיולים, וכו'.

וכמו שעשית, אתה מוזמן להמשיך לשאול ולשתף. זה חשוב ועוזר. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות