שאל את הרב

לא מצליח להכניע את היצר המיני

חדשות כיפה חברים מקשיבים 13/02/23 02:30 כב בשבט התשפג

שאלה

שלום וברכה, לצערי אני חוטא בפגם הברית בערך פעם בשבוע ואיני מצליח להכניע אותו, אני מנסה הכול: שיעורי תורה, התחזקות, הסתכלות על שו"ת אחרים, אבל שום דבר אינו עוזר לי יותר משבוע...

במיוחד מעיק לי שאין לי עם מי לפרוק את הרגשות והעצבות שאני מרגיש בנוגע לזה.

בבקשה עזרו לי לא להיכנע ליצר הברית!!!

בברכה נועם (שם בדוי)

תשובה

הי נועם.

הנפילה בברית היא מאוד טבעית, וגם הרצון "להכניע" אותה הוא מאוד מובן. יחד עם זאת, נדיר שיש פתרון מוחלט לנושאים מורכבים. הדחף המיני הוא טבעי. אנחנו לא רוצים להכניע אותו, אלא רק לתת לו מקום מדויק יותר במכלול הדברים. וזה משהו שיכול לקחת לנו קצת זמן ללמוד איך לעשות. ובינתיים, חשוב שלא נתרכז רק בנושא הזה, אלא נפזר את הכוחות שלנו בעוד חזיתות: קצת ללמוד תורה, קצת להיות עם חברים, קצת לבלות עם המשפחה, וכו'. נפילות תמיד יהיו, בכל מני תחומים. במקום לנסות למנוע אותן, כדאי יותר לראות מה עוד יש חוץ מנפילות, ולהאיר זרקור חזק על אותם מקומות. ואז ממילא לנפילה תהיה פחות השפעה.

אתה צודק שזה מרגיש מאוד בודד להיאבק ככה, במשהו שלא נעים לדבר עליו. ולכן תדע שאתה לא לבד. יש לך עם מי לדבר. אנחנו כאן במוקד נמצאים בשבילך, ונשמח לשמוע אותך ולהקשיב לכל מה שיש לך להגיד, לכל מחשבה או רגש, בכל יום וגם בסופש. אתה ממש מוזמן לדבר איתנו במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298. ואפשר גם כאן בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

אבל כמובן עדיף בווטסאפ או בטלפון, כדי שנוכל ממש לשוחח.

לסיכום: היצר המיני הוא לא קללה שיש להכניע אותה. להיפך: הוא ברכה חשובה ויקרה מאוד. נפילה היא לא כניעה, אלא "צרימה" קטנה במהלך לימוד נגינה. ככה לומדים לנגן. ככל שלא תרד על עצמך מכל נפילה, לא תשפוט את עצמך, תשקיע המון כוחות בדברים שעושים לך טוב, ותשתף כמה שיותר - הנגינה שלך תשתפר וגם עם הצרימות תוכל להתמודד טוב יותר.

אנחנו כאן איתך, ועם כל יתר הבנים (והבנות) שמרגישים חוסר נוחות במצב הטבעי הזה.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות