שאל את הרב

להתחיל קשר זוגי לקראת שירות לאומי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/02/23 21:14 יא בשבט התשפג

שאלה

היי יש מישהו אחד שהיינו המון זמן בקטע אחד של השני וזה לא התקדם לשום מקום עד לחופש של שנה שעברה

שפתחנו את הקשר ואני החלטתי לחתוך מהרגשה שאני לא מוכנה וזה מכניס אותי ללחץ ושאני צריכה קצת לגדול:)

עכשיו עבר קצת זמן ושנינו עדיין באותו מצב(עדיין רוצים תקשר) עכשיו שנינו בשמינית וזה אומר שהקשר יהיה גם לשנת שירות שלי לא יודעת אם זה נכון וכדאי לפתוח קשר בזמן הזה למרות שאנחנו כבר הרבה זמן בסיפור הזה...עד כמה זה גרוע?

תשובה

שלום.

קשר הוא דבר מאוד אישי. אין הרבה חוקים שיכולים להיות תקפים לכל קשר שהוא. את צודקת שקשר תובע תשומת לב וזמן. ולכן זה יכול להיות מאתגר לצאת לדייטים בתקופה של לימודים בביצפר ושל שירות לאומי. יחד עם זאת, זה לא משהו בלתי אפשרי. זה מאוד תלוי בהיכרות שלך עם עצמך.

אז מה אפשר לעשות? הנה כמה כיוונים ורעיונות:

1. להתייעץ

עם מי? בעיקר עם אנשים שמכירים אותך. אמא, אבא, קרובות משפחה, אח/אחות, חברות טובות, מדריכה, מחנכת, יועצת וכו'. זה טוב לשתף אותם, ולשמוע מה דעתם. זה לא אומר שתהיי חייבת לעשות את מה שהם אומרים. אבל זה ייתן לך יותר נתונים לקבל החלטה.

2. לדבר עם הבחור

יכול להיות שהוא מתלבט על אותם הדברים. אולי גם הוא לא היה רוצה להתחיל עכשיו קשר, אבל מפחד "להפסיד" אותך. ואם זה ככה, אולי תוכלו להחליט שניכם שאתם כרגע לא מחפשים זוגיות, ושתרצו להיפגש כשתסיימי את השירות. זה יכול לתת לכם שלוות נפש מסוימת.

3. לדייק את הרצון

זה הדבר הכי טבעי ובריא לרצות בגיל שלך קשר זוגי, אינטימיות, מישהו שיהיה לצידך, שאפשר לשתף אותו, שדואג לך ואת לו, וכו'. ויחד עם הרצון הטבעי הזה, יש לך גם רצון לזוגיות שמובילה למשפחה. זה חלק מהערכים שלך. וגם זה חשוב. ככל שתבררי לעצמך את הרצונות האלה, יהיה לך אולי קל יותר לקבל החלטות. לא לבטל את הרצון הטבעי בקשר, ואפילו לא את הגעגוע לבחור שאת ממש מכירה ומחבבת. ויחד עם זאת, החזון שלך לפגישות וחברות שלא נמרחת יותר מדי, יכול לחזק אותך לפעול באופן יותר מחושב.

את לא לבד בהתמודדות שלך, ומאוד מוזמנת להמשיך לשתף אותנו במצב. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות