שאל את הרב

איך לפתח אופי חברותי ולגרום לאנשים להרגיש בנוח לידי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/02/23 20:47 יא בשבט התשפג

שאלה

היי! בתקופה האחרונה התחלתי לשים לב לאופי שלי והבנתי שאני רוצה להיות חברותית ונעימה יותר. אבל אני לא יודעת איך

איך לפתח אופי חברותי ולגרום לאנשים להרגיש בנוח לידי?

תשובה

הי.

שאלת שאלה טובה, וגם מאוד כללית. יכולות להיות הרבה דרכים לפתח אופי חברותי. הדרכים הטובות ביותר הן אלה שלא מעיקות עלייך, אלא נעימות גם לך. ולכן אם למשל את אוהבת נתינה, את יכולה להיות חברותית יותר במסגרת התנדבות כלשהי. אם את אוהבת אוכל, את יכולה להזמין חברה לאכול איתך בבית או באיזה מקום אחר. ככל שאת מצליחה לחבר את החברותיות לדברים שאת אוהבת, או דברים שאת טובה בהם, יהיה לך קל יותר להרגיש בנוח.

עוד כיוון שאת יכולה לנסות זה תיאום ציפיות. מה גורם למישהו להרגיש בנוח לידי? זה מאוד תלוי מי אני ומי הוא/היא. אם למשל חברה מסוימת שלך אוהבת לדבר, שווה לנסות לחשוב האם היא מרגישה בנוח כשגם את משתתפת הרבה בשיחה, או שהיא מצפה ממך בעיקר להקשבה? לפעמים אפשר גם ממש לשאול: "בא לך עכשיו סתם לקשקש, או שיש לך משהו שאת רוצה לספר לי, וחשוב לך שאקשיב?". אנחנו לא תמיד יכולות לקרוא מחשבות, וזאת לא בושה להתעניין ולשאול אנשים מה יגרום להם להרגיש כרגע בנוח.

דרך נוספת היא לדבר עם אנשים שאת מכירה סביבך. זאת יכולה להיות מחנכת בביה"ס, או יועצת שם, או מדריכה בתנועה, חברה טובה, אח/אחות, וכו. אנשים שמכירים אותך יכולים לתת לך מידע שמתאים למי שאת ולאנשים שסביבך. את יכולה לשתף אותם בהתלבטות, ולשמוע מהם קצת רעיונות.

אם תרצי, את מאוד מוזמנת לפנות אלינו בהמשך, לשתף יותר פרטים, לתת דוגמאות של מצבים שבהם היית רוצה שירגישו איתך יותר בנוח, ונשמח לחשוב יחד איתך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות