שאל את הרב

תורת המראות ואיך להבין את הקול של הקב"ה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 29/12/22 20:29 ה בטבת התשפג

שאלה

היי שאלה קשה בשבילי אבל אני מרגישה מחויבת לברר את העניין הזה.. אשמח לתשובה רחבה אם אפשר לבקש מהרב להעמיק קצת במהות העניין...

אז ככה לצערי עברתי אונס והטרדות בילדות על ידי סבא שלי, ברוך ה' אני בטוב היום..

אין לי טענות על הקב"ה אני מבינה שכל דבר אפילו כזה הוא מדויק ונועד כדי לגדל אותי בצורה כלשהי, השאלה שלי אם צריך להתעמק ולהבין איך זה לעזעזל מצמיח אותי ולא הורס אותי או לשחרר ולהשאיר את העבר מאחורה ולהתקדם בלי המשא הזה? אם אני משחררת מזה אז אני מפספסת את הקב"ה בתוך הסיטואציה הזו לא? איך מבררים מה הטוב במציאות? לא האם יש טוב כי זה ברור לי שיש אבל מה הטוב הספציפי הייחודי שצריך להגיע אלי? מה הקב"ה רוצה להגיד לי? איך מבינים? ועוד שאלה על פי תורת המראות וכל העניין שהחויות שלנו הם שיקוף של משהו פנימי שקים בנו, מה זה אומר עלי?

תשובה

שלום וברכה

מאוד מאוד כואב לקרוא את מה שאת כותבת.

סבא שפוגע בילדה - ממש נורא.

כשעוברות עלינו חוויות קשות יש יותר מדרך אחת להרים את עצמנו קדימה - מתוכן.

אין אנו יודעים בוודאות מה הקב״ה רוצה לומר לנו מתוך מה שאירע לנו. אנו יודעים באופן כללי שסביר להניח כי ההיגד יונק מתוך האירוע עצמו, ולכן סביר להניח כי התיקון שטוב לעשות אינו קשור להתקדמות בדיני שבת (לדוגמה), אלא בדבר מה שקשור לחוויה הקשה שעברת.

יש שמתקדמים דווקא מתוך היכולת להשכיח את העבר. אם זה מיטיב איתם - טוב ללכת בדרך זו. ואז הם קוראים את דבר ה׳ כאומר להם לחלץ כוחות, להתגבר, להשכיח, לאזור כוח דווקא מכוח היכולת להתעצם.

יש שמתקדמים על ידי הפיכת החוויה הקשה למצמיחה בדרך הקשורה יותר אליה: לחפש דרכים כיצד להיטיב עם הבריות, לא לפגוע בהן, להיות מסוגלים להתקשר עם אנשים ולתת בהם אמון על אף שפגשת גם את הצללים ואת הצד השני, ולהפוך את החוויה הזו לחוויה מתקנת.ֿ

הקב״ה מניח לנו לבחור את הדרך המתאימה לנו. זה כמו חלום, עליו נאמר ש״כל החלומות הולכים אחר הפה״. השיקוף אינו בהכרח על מה שאירוע לנו. הוא יכול להיות שיקוף של לאן אנו יכולים להגיע.

האם אני יכול לעזור עוד ?

כל טוב

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368