שאל את הרב

שבירת נגיעה: איך להתחזק כזוג?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/12/22 01:56 ד בטבת התשפג

שאלה

היי. כל החיים שלי שמרתי נגיעה, אבל מאז שיש לי חבר נשברנו ביחד והפסקנו לשמור.. אני דתייה מבית דתי חזק ואני יודעת שצריך לשמור ובכל זאת אני עושה את זה, למרות שזה לא בכוונה.. זה פשוט לא אפשרי.

אני כל פעם בתפילה מנסה להתחרט ולהצטער על זה, ולבקש מה' סליחה, אבל זה מרגיש לי צבוע.. מה שווה החרטה שלי אם אני גם ככה יודעת שאני אמשיך לא לשמור נגיעה? אני לא יודעת מה לעשות.. מצד אחד אני יודעת שאין סיכוי שאני אצליח לשמור, ומצד שני אני מתחרטת ואוכלת את עצמי כל פעם מחדש.. איך אני יכולה להתחזק בזה ולתקן את עצמי?

תודה, מעריכה ממש

תשובה

שלום לך ותודה על השאלה!

קודם כל זה מדהים לראות עד כמה אכפת לך לשמור על הערכים שלך. לפעמים זה לא פשוט בכלל, שמירת נגיעה היא אחת מהאתגרים המורכבים ביותר בקשר, בכל גיל וגם אצל אנשים ששמירת ההלכה חשובה להם מאוד. נראה שאת מרגישה מאוד מאוכזבת מעצמך, חשוב שתנסי להיות ביותר חמלה כלפי עצמך, זאת התמודדות לא פשוטה בכלל והלקאה עצמית רק תחליש אותך.

כשאנחנו מרגישים שעשינו משהו לא בסדר יש לנו נטייה להתבייש להיות בקשר עם הקב"ה, אנחנו אומרים לעצמנו שזה צבוע ושאנחנו כביכול לא ראויים לזה. אבל כשחושבים על זה, אולי בעצם זה הזמן הכי טוב להיות בקשר עם הקב"ה. את באמת מתאמצת ומנסה, כדאי ומותר לך להיות איתו בשיח גם אם את לא מרגישה הכי בסדר עם עצמך, קרבה לה' לא תלויה בכמה אנחנו "בסדר" . אל תקחי מעצמך את התמיכה שאת יכולה לקבל מהקשר הזה, הוא יכול רק לחזק אותך ובסוף הוא העיקר.

ברגע שאנחנו אומרים לעצמנו שלא נצליח לעמוד באתגר מסוים, אנחנו מקטינים את האמונה שלנו ביכולתנו ומגדילים את הקושי עד שהוא נראה לנו כבלתי אפשרי. תנסי דווקא לחזק את עצמך מול התמודדות הזו, את יכולה ללמוד ספר שמדבר על החשיבות של שמירת הנגיעה ועל התרומה שלה לקשר. אפשר גם לכתוב רשימה של סיבות לכך שאת רוצה להקפיד על שמירת נגיעה ולמה את דווקא כן מסוגלת להצליח לעשות את זה.

אחד הדברים שהכי מקלים על שמירת נגיעה הוא הרצון המשותף של שני בני הזוג. ברגע שזה דבר שחשוב לשניכם , המאמץ מתחלק לשניים ותוכלו "לשמור" אחד על השני ברגעים של קושי. כדאי שתדברי איתו ותסבירי לו עד כמה זה חשוב לך. אתם יכולים לנסות לקבוע חוקים שימנעו מכם להגיע לכתחילה למצבים מורכבים: להיפגש במקומות פחות פרטים, לשמור על ייחוד או להימנע מסיטואציות ושעות מסוימות בהם הקושי גדל. החוקים האלו לפעמים מרגישים מלאכותיים אבל הם יכולים להפחית את המאמץ והלחץ ולשמור על נגיעה.

לפעמים מרוב שאנחנו מנסים להיזהר מחלק של דבר מסוים אנחנו נוטים לתפוס את הדבר השלם כשלילי. כדאי לזכור שעם כל החשיבות של שמירת נגיעה, הרצון לקרבה פיזית בקשר זוגי הוא בריא וטוב. אין מה לכעוס על עצמך על הצורך הזה, להיפך, בזמן הנכון בסיטואציה הנכונה הוא חלק מאוד משמעותי וחיובי בקשר.

בנושאים כאלה תמיד כדאי לשתף מישהי שאת מרגישה איתה בנוח ולקבל תמיכה, זאת יכולה להיות אמא מדריכה או חברה. את תמיד מוזמנת לפנות אלינו בטלפון כוכבית 8298 לספר איך הולך, לעדכן, וגם להיעזר באנשי המקצוע במוקד בכל שאלה. אפשר גם בווטסאפ, במספר: 052-468-3927. וכמובן גם לשאול שאלות נוספות באמצעות האתר makshivim.org.il/ask-away . נשמח לדבר אתך!

בהצלחה!

עדי

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368